• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
شانس رفسنجانی‌ها برای ریاست جمهوری چقدر است؟
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۱۴/خرداد/۱۴۰۳

شانس رفسنجانی‌ها برای ریاست جمهوری چقدر است؟

همزمان با فرآیند ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، دو چهره سرشناس اهل رفسنجان نیز به میدان آمدند.


رفسنجان زیبا| محمدرضا پورابراهیمی ۵۳ ساله و دارای تحصیلات دکتری در رشته مدیریت مالی و مصطفی پورمحمدی ۶۴ ساله دارای تحصیلات سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) دو کاندیدای اهل رفسنجان هستند که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده ادوار مجلس در کرمان و راور است که در کارنامه او ریاست و عضویت در کمیسیون اقتصادی، عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، عضویت در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، عضویت در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و نایب رئیس اول کمیسیون کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به چشم می خورد.

معاونت اداری و مالی و برنامه ریزی استانداری کرمان، موسس و مدیر بورس منطقه‌ای کرمان، معاونت برنامه ریزی و اقتصادی شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و عضو هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر سوابق پورابراهیمی است.

محمدرضا پورابراهیمی از ۷ خرداد ۱۳۹۱ تا ۶ خرداد ۱۴۰۳ در دوره های نهم، دهم و یازدهم به عنوان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس حضور داشت؛ اما با وجود کاندیداتوری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، موفق به جلب اکثریت آرا نشد و از راهیابی به مجلس دوازدهم باز ماند.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی از ۲ شهریور ۱۳۸۴ تا ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ به عنوان وزیر کشور در دولت نهم (محمود احمدی نژاد) مشغول به خدمت بود و پس از آن از ۱۲ تیر ۱۳۸۷ تا ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ رئیس سازمان بازرسی کل کشور و سپس از ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ تا ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ به عنوان وزیر دادگستری در دولت یازدهم (حسن روحانی) حضور داشت.

دادستان انقلاب اسلامی در خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد، معاون و قائم مقام وزارت اطلاعات، جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح در امور ناجا، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، مشاور ریاست دفتر و مدیرگروه سیاسی اجتماعی دفتر رهبری، مدرس دانشگاه امام صادق و ریاست هیئت امنای مرکز اسناد انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۵ از دیگر سوابق مصطفی پورمحمدی است.

به گزارش رفسنجان زیبا؛ شنیده ها حاکی از آن است که ثبت نام محسن هاشمی فرزند حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که پیش از این در برخی محافل خصوصی مطرح شده بود، محقق نشد. وی در گفت و گویی از عدم کاندیداتوری در این دوره از ریاست جمهوری خبر داد تا تعداد رفسنجانی های داوطلب ریاست جمهوری بیش از دو نفر نشود.

 

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید