• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ساماندهی رودخانه ۲ کیلومتری در رفسنجان با اجرای پروژه «صدچشمه» توسط شهرداری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: چهارشنبه ۱۶/تیر/۱۴۰۰

ساماندهی رودخانه ۲ کیلومتری در رفسنجان با اجرای پروژه «صدچشمه» توسط شهرداری

مجری طرح «صدچشمه» گفت: طرح صد چشمه در ۹ فاز در محل رودخانه شور اجرا می‌شود تا هم مردم بتوانند از منظره زیبا و گردشگری آن بهره مند شوند هم اینکه این محل از زباله‌های ساختمانی پاکسازی شود.


رفسنجان زیبا| مسئول گردشگری و مجری طرح صد چشمه شهرداری رفسنجان نیز گفت: رودخانه شور در دل شهر قرار دارد و به مکانی برای تخلیه زباله‌های ساختمانی تبدیل شده است که برای ساماندهی این رودخانه طرح صد چشمه به طول ۲ کیلومتر در ۹ فاز در این رودخانه اجرا می‌شود تا هم مردم بتوانند از منظره زیبا و گردشگری آن بهره مند شوند هم اینکه این محل از زباله‌های ساختمانی پاکسازی شود.

سید مصطفی ترابی اظهار کرد: قرار است طرح صد چشمه در ۹ فاز اجرا شود که فاز اولیه در قالب حوضچه‌های آرامش اجرا شده و ۲ فاز دیگر هم در قالب کف سازی و پلکانی شدن دیواره‌های رودخانه آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله ضمن اجرای کف سازی، دیواره‌های رودخانه هم به صورت پلکانی ساخته خواهد شد که طی ۲ ماه آینده این ۲ فاز تکمیل خواهند شد و اجرای فازهای بعدی آغاز خواهد شد.

وی اقدامات دیگر این طرح را در فازهای بعدی شامل ایجاد مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، گذر گردشگری و … عنوان کرد و افزود: پارکی هم نزدیک این رودخانه وجود دارد که مردم می‌توانند ضمن برخورداری از صد چشمه از آن پارک هم استفاده کنند و لحظاتی شاد را به ارمغان ببرند.

ترابی خاطرنشان کرد: در بستر رودخانه ساختمان سازی نخواهیم داشت و به گونه‌ای فازها طراحی شده‌اند که در صورت طغیان سیلاب، آب به زیرساخت‌های این طرح آسیبی نرساند و آب به دشت هدایت شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه صد چشمه اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح، شهر رفسنجان به یک فرصت و ظرفیت گردشگری، تفریحی و خدماتی تبدیل خواهد شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید