• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
رونق میراث فرهنگی شهر با پیوند مبارک اداره میراث و شهرداری رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۰۴/مرداد/۱۳۹۹

رونق میراث فرهنگی شهر با پیوند مبارک اداره میراث و شهرداری رفسنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان گفت: مرمت آثار تاریخی طی سال های متمادی با همکاری نهادهای عمومی که مالک بناهای تاریخی هستند یا سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی رفسنجان با اشاره به اقدامات رو به رشد در حوزه میراث فرهنگی، از مرمت و بازسازی ۶ اثر تاریخی در شهرستان خبر داد و گفت: تیمچه معین، ۲ برج ، یک مسجد تاریخی، آب انبار تاریخی و تیمچه پرویز در شهرستان رفسنجان و تحت نظارت کارشناسان میراث فرهنگی در حال مرمت و بازسازی هستند.

حسن حسینی با اعلام این خبر افزود: مرمت تیمچه معین که در محدوده بازار تاریخی رفسنجان قرار دارد، با بودجه شهرداری و تحت نظارت میراث فرهنگی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه جهت مرمت آثار و بناهای تاریخی از سیاست وزارتخانه خارج است، اظهار کرد: مرمت آثار تاریخی طی سال های متمادی با همکاری نهادهای عمومی که مالک بناهای تاریخی هستند یا سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: شهرداری رفسنجان طی دو سال گذشته در حوزه میراث فرهنگی فعالیت های خوبی داشته است که مرمت و بازسازی بناهای بادگیر معین، ایجاد گذر فرهنگی تفریحی بنفشه در مجاورت حصار قدیم شهر و بهسازی خیابان شهید ارجمندی از جمله آن هاست.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید