• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
دومین جشنواره ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزی به کار خود پایان داد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۰۸/اردیبهشت/۱۴۰۲

دومین جشنواره ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزی به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دومین جشنواره ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزی امور نوآوری و کسب ‌و‌ کار شهید ستاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.


رفسنجان زیبا | سعید تقی‌زاده رئیس فن‌آوری امور نوآوری و کسب و کار شهید ستاری رفسنجان در این مراسم گفت: دومین جشنواره ایده‌های خلاق از آبان سال گذشته آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: پس از انتشار فراخوان، در بازه زمانی آبان تا آذرماه ۲۷۰ ایده و طرح توسط دانش آموزان مناطق رفسنجان، نوق، کشکوئیه و انار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

تقی زاده از انتخاب ۷ اثر توسط داوران به عنوان برترین ها معرفی خبر داد و گفت: طی سه مرحله داوری،  ۵۵ ایده برگزیده شد که تعداد ۲۰ ایده مربوط به دوره ابتدایی و ۳۵ ایده مربوط به دوره متوسطه بود.

محمد آقایی مدیر پژوهشسرای امام محمد باقر(ع) نیز در این مراسم به بیان فعالیت های انجام شده در پژوهشسرای دانش آموزی و جشنواره های پیش رو از جمله جشنواره های جوان خوارزمی پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری ابتکار و نوآوری دانش آموزی کشوری در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در شهر یزد، گفت: خوشبختانه از رفسنجان ۵ نفر رتبه‌های برتر این مسابقات را  در رشته رباتیک کسب کردند.

آقایی همچنین از حمایت ها همه جانبه و نگاه مثبت و سازنده  روح الله ابوالهادی مدیر مرکز نوآوری و کسب و کار نوین شهید ستاری نسبت به دانش آموزان شهرستان قدردانی و تشکر نمود.

شایان ذکر است، در دوره ابتدایی، رتبه اول به محمدحامی قربانی از مدرسه مرحوم مهدوی با ایده صندلی حامی سالمندان، رتبه دوم به ابوالفضل پورطالبی از مدرسه درخشان با ایده ربات سم پاش و رتبه سوم به شایان اسماعیل زاده از مدرسه سما با ایده ربات دوستدار محیط زیست اختصاص یافت.

در دوره متوسطه، رتبه اول رضوان رحیم پور از مدرسه شهید باقری با ایده کِرِم گیاهی، رتبه دوم  حنانه حسینی از مدرسه علوی با ایده تصفیه هوا با استفاده از جلبک، رتبه سوم مشترک فاطمه و خاطره خواجه عرب از مدرسه شاهد با ایده نانو پوشش ضدآفت پسته و امیرهابیل داوری از مدرسه بوعلی با ایده سیستم هوشمند هشدار دهنده نقطه کور ماشین های سنگین معدن مس را کسب نمودند.

آیین اختتامیه دومین جشنواره ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزی امور نوآوری و کسب ‌و‌ کار شهید ستاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالن شهید پرتوی دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید