• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
دست فساد از پا افتاد| پیشتازی شهرداری رفسنجان با راه اندازی سامانه «هاتف» در بهمن ۱۴۰۰
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۵/تیر/۱۴۰۱

دست فساد از پا افتاد| پیشتازی شهرداری رفسنجان با راه اندازی سامانه «هاتف» در بهمن ۱۴۰۰

درست پنج ماه و پنج روز پیش بود که سامانه «هاتف» شهرداری رفسنجان با شعار «چشم ما باشید» به منظور مقابله با هرگونه فساد و تخلف و با هدف ایجاد بستری امن برای ثبت گزارش ها و شکایات مردمی راه اندازی شد.


رفسنجان زیبا| شهردار رفسنجان در آیین رونمایی از سامانه «هاتف» که بهمن ماه ۱۴۰۰ با حضور مدیران و معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید، با اشاره به اقدام مؤثر شهرداری در جلوگیری از فساد، گفت: با دریافت گزارش های مردمی و تحقیقات داخلی متوجه تخلف واضح در شهرداری رفسنجان شدیم که منجر به خروج درآمد یک هزار میلیاردی از شهرداری شده است.

مهندس کهنوجی با بیان اینکه مداخله تعداد معدودی از دلالان در تفکیک زمین طی دوره قبل موجب بروز خسارت مالی به شهرداری شد، اظهار کرد: متأسفانه افرادی خارج از شهرداری با تشریفات قانونی و بدون نظر کارشناس رسمی دادگستری اقدام به تفکیک و پرداخت سهم معوض شهرداری به میزانی بسیار پایین تر از حد معمول نموده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه شورای شهر و اقدام جدی شهرداری به منظور پیشگیری از بروز تخلف و فساد، مقرر شد جهت جلوگیری از تخلفات پیشین، طبق قانون، شهرداری به ازای سهم معوض، زمین دریافت نموده و پس از آن اراضی را به صورت مزایده به عموم واگذار کند.

شهردار رفسنجان با تأکید بر اینکه سامانه هاتف به طور قاطع از کارکنان خدوم و زحمتکش حمایت می کند،  تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم ضمن حفظ آبروی کارکنان شریف، افراد معدودی که مرتکب خطا می شوند، نتوانند باعث تخریب و هتک حرمت سایر کارکنان شوند.

مهندس کهنوجی خاطرنشان کرد: بدون شک این اتفاق در راستای تحقق شعار «روی خوش آرامش» است که می تواند منجر به آرامش و اعتماد جمعی گردد و از پیشروی بی رویه تخلفات در رده های بالاتر جلوگیری نماید.

بازرس کل استان کرمان امروز در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان با بیان اینکه متاسفانه شیوع فساد مالی در برخی از شهرداری ها رو به افزایش است، گفت: شهرداران وظیفه اصلی مبارزه با این فساد را دارند و اخذ رشوه در رده های میانی شهرداری بسیار شیوع پیدا کرده که یک هشدار جدی است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید