• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
خیز مثبت دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در حوزه پژوهش و فناوری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۲۱/آذر/۱۴۰۱

خیز مثبت دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در حوزه پژوهش و فناوری

دکتر رنجبر کریمی: دانشگاه ولیعصر(عج) در بحث فناوری و کارافرینی اقدامات موثر و خوبی داشته و طی یکسال اخیر خیز خوبی در عرصه فناوری داشته ایم.


رفسنجان زیبا| رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات و فعالیت های پژوهشی و فناوری این مرکز پرداخت.ه

دکتر رنجبرکریمی با تبریک هفته پژوهش به مجاهدان عرصه علم و فناوری در سالی که به «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال افرین» نامگذاری شده است، گفت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان همسو با سایر دانشگاه های کشور تلاش کرده تا فعالیت های خود را براساس سیاست های ابلاغی وزارت علوم، گام دوم انقلاب و سند چشم انداز علم و فناوری برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز دیگر صحبت از دانشکاههای آموزش محور و پژوهش محور نیست بلکه صحبت از دانشکاههای فناور و کارآفرین است که بتوانند اثر ملموسی در اقتصاد به خصوص اقتصاد دانش بنیان داشته باشند، اظهار کرد: دانشگاه ولیعصر(عج) در بحث فناوری و کارافرینی اقدامات موثر و خوبی داشته و طی یکسال اخیر خیز خوبی در عرصه فناوری داشته ایم.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) انتخاب مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه به عنوان مرکز رشد نمونه استان نشان دهنده تلاش های موثر این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حوزه ارتباط با صنعت و تحقیقات دانشکاهی و نیازمند محور موردتأکید مقام معظم رهبری رشد ۳۰۰ درصدی داشته ایم و مبلغ قراردادهای مربوطه در حوزه پژوهشی را از ۵ میلیارد به ۱۷ میلیارد رسانده ایم.

دکتر رنجبرکریمی ادامه داد: دانشگاه ولیعصر(عج) با فعال نمودن دانشجویان دستیار فناوری، راه اندازی تورهای فناوری در راستای گفتمان سازی و توانمند سازی شرکت های دانش بنیان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش دانشکاه ولیعصر (عج) امسال پنج مقام را در سطح استان بدست اورده است، تصریح کرد: سه تن از دانشمندان این مرکز بعنوان دو درصد دانشمندان برتر دنیا انتخاب شده اند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) در ادامه از انتخاب یکی از اساتید دانشگاه به عنوان استاد نمونه کشور خبر داد و افزود: کسب این عناوین به راحتی بدست نمی آید و نشان دهنده تلاش های ارزنده در حوزه های اموزشی، پژوهشی و ارتباط با صنعت است.

وی با اشاره به صدور مجوز ایجاد پردیس علم و فناوری در رفسنجان،  گفت: یکی از مطالبات رفسنجان در گذشته ایجاد پارک علم و فناوری یود که بدلیل صدور مجوز پارک در مرکز استان، مجوز پردیس به دانشگاه داده شد.

دکتر رنجبرکریمی از انجام فعالیت های مستمر در پردیس به منظور ارتقاء به پارک علم و فناوری ابراز امیدواری کرد و گفت: با ایجاد این پردیس مراکز رشد و شتاب دهنده که اجرای تشکیل دهنده اکوسیستم شهرستان هستند، بهتر می توانند در زمینه علم و فناوری کار کنند.

دکتر رنجبرکریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه که بخشی از پردیس شده است، ۵۷ واحد فناور مستقر است که طی یکسال گذشته تعداد ۱۰ مرکز تا به آن اضافه شده و با برنامه ریزی صورت گرفته افزایش خواهد داشت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید