• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
حمایت جامعه معماری و شهرسازی نظام مهندسی از موضع گیری مسئولانه شهرداری رفسنجان در حفظ سیما و منظر شهری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۲/آبان/۱۴۰۰

حمایت جامعه معماری و شهرسازی نظام مهندسی از موضع گیری مسئولانه شهرداری رفسنجان در حفظ سیما و منظر شهری

بیانیه جامعه معماری و شهرسازی و کمیته سیما و منظر شهری نظام مهندسی شهرستان رفسنجان در پی اتفاقات اخیر در رابطه با نصب دکل مخابراتی در حاشیه یکی از مسیرهای پر تردد شهر منتشر شد.


رفسنجان زیبا| متن بیانیه به شرح ذیل است:

بنام یگانه معمار هستی و‌خالق زیبایی ها
بی تردید سیما و منظر شهر ها و ظواهر خیابانهای شهرها ارتباط مستقیم با زندگی و روح و روان و فرهنگ ساکنان آن شهرها دارد و لازم است که حساسیت های ویژه ای در این رابطه در بین مسئولین و مردم وجود داشته باشد . متاسفانه در گذشته های نه چندان دور در بعضی از شهر های کشور حتی گاهی میراث معماری اسلامی مورد بی توجهی قرار کرفته و موجبات از دست رفتن هویت معماری اسلامی آن شهر ها شده است.
با توجه به اتفاقات اخیر در رابطه با نصب دکل مخابراتی در حاشیه یکی از مسیرهای پر تردد شهر مان لازم است اعلام نماییم که جامعه مهندسان معمار و شهر ساز رفسنجان از موضع گیری مسئولانه در انجام وظیفه شهرداری رفسنجان که طبق قانون متولی اصلی سیما و منظر شهری می باشد حمایت و قدردانی می‌نماییم و اعلام می‌نماییم که نصب هر گونه عناصر چشم خراش فولادی میتواند موجب آلودگی بصری شده و همانطور که هوای آلوده که به جسم شهروندان آسیب می رساند اینگونه عناصر نیز در صورتی که در مکان نامناسب استفاده شوند موجب آسیب به روح و روان ساکنین شهر شده و حتی در دراز مدت عواقبی نظیر عدم احساس تعلق و نابسامانی های فرهنگی را ایجاد نماید.

امید که در آینده با تلاش و همت و جدیت مسئولان محترم شهر و دست اندرکاران عرصه معماری و شهرسازی و با اهمیت دادن به اینگونه موضوعات در جهت رجعت و اعتلای هویت معماری اسلامی ایرانی گام برداریم.

– جامعه معماری و شهرسازی و کمیته سیما و منظر شهری نظام مهندسی شهرستان رفسنجان


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید