• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
جشن «اردیبهشت تئاتر رفسنجان» به ایستگاه آخر رسید
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۹/اردیبهشت/۱۴۰۳

جشن «اردیبهشت تئاتر رفسنجان» به ایستگاه آخر رسید

آئین تقدیر از هنرمندان برگزیده در نخستین «اردیبهشت تئاتر رفسنجان» در بزرگترین خانه خشتی جهان، خانه حاج آقا علی، برگزار شد.


رفسنجان زیبا | اولین «جشن اردیبهشت تئاتر رفسنجان» جمعه ۲۸ اردیبهشت با بزرگداشت استاد احمد خدایی و خانواده سادات افصح هجری با حضور بیش ۲۰۰ هنرمند و میهمان حوزه تئاتر از شهرهای کرمان، بافت، ارزوئیه، بردسیر، کوهبنان، زرند و انار به کار خود پایان داد.

سید محسن سجادی رئیس اداره ارشاد اسلامی رفسنجان در این مراسم گفت: تشکیل شورای مشورتی تئاتر در رفسنجان نوید روزهای خوب را برای کارزار تئاتر دارد.

وی اظهار کرد: «اردیبهشت تئاتر» باید در رفسنجان اتفاق می‌افتاد، امیدوارم اتفاقات خوبی برای هنرمندان رفسنجان و کرمان بیفتد و شاهد حضورشان در صحنه‌های ملی و بین‌المللی باشیم.

مهدی بذر افشان رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان نیز در این مراسم گفت: تئاتر رفسنجان یک تئاتر ریشه‌دار و با سابقه است، در این سال‌ها هر زمان برای تئاتر بستری فراهم شده افتخار آفرینی نیز در پی داشته است.

بذرافشان ضمن تقدیر از خانواده واقف افصح هجری ایراد کرد: رفسنجان از شهرستان‌های ثروت‌مند در استان کرمان است که بخشی از ثروت عظیم خود را می‌تواند به تئاتر اختصاص دهد.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود با همکاری همه‌ی دستگاه‌های مربوطه پلاتوی دیگری در رفسنجان افتتاح شود تا سال آینده بتوانیم در مکان جدید دومین دوره «اردیبهشت تئاتر» را برگزار کنیم.

هیأت داوران در این مراسم از آموزشگاه‌های هنری رفسنجان به واسطه حضور جدی در رویداد و از هنرمندان به پاس اهمیت به تمامی عناصر ضروری تئاتر تقدیر و تشکر کردند

نتایج ؤای هیئت داوران به شرح ذیل است:

رتبه اول (مشترک):
نمایشنامه «قلاده‌ای برای سگ مرده» از سپهر خواجه پور
نمایشنامه «روز از نو، روزی از نو» از هماسادات حسینی

رتبه دوم (مشترک):
نمایشنامه «سرگذشت خانم دبیری» از فاطمه مؤمنی
نمایشنامه«دیگر مرا صدا نزن، مادر!» از فاطمه سادات حسینی

رتبه سوم:
هیچ نمایشنامه‌ای حائز رتبه نشد.

آثار قابل تقدیر:
نمایشنامه «فروشنده» از محمدامین ابولی
نمایشنامه «عشق آباد» از جانان لری


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید