• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
توصیه های کرونایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر ورزش و سلامت انتشار: سه شنبه ۱۱/آذر/۱۳۹۹

توصیه های کرونایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص روز های بحرانی کرونا و وضعیت قرمز شهرستان رفسنجان توصیه هایی ارائه داد.


به گزارش رفسنجان زیبا؛ احمد جمالی زاده با اعلام اینکه شهرودان بایستی ماسک زدن صحیح را به عنوان فرهنگ و جزئی از زندگی خود قرار دهند، گفت: ضروریست در هیچ شرایطی در تجمعات به خصوص محیط های سر بسته، ماسک زدن را فراموش نکنید.

وی افزود: تهویه کافی و مناسب در محیط های سر بسته، مانند محل کار، منزل و .. باید وجود داشته باشد، بخصوص اگر چند نفر در آن محل حضور داشته و حتی ماسک هم داشته باشند.

معاون بهداشتی داشگاه علوم پزشکی رفسنجان بااشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان حتی بدون علائم بیماری، خود میتوانند ناقل و عامل انتقال بیماری باشند، اظهار کرد: در صورت امکان ازنزدیک شدن به افراد مسن یا دارای بیماری زمینه ای خودداری فرمایید و از مهمانی و دور همی های خانوادگی بپرهیزید.

جمالی زاه تصریح کرد: در صورت داشتن علائم بیماری حتی خفیف از منزل خارج نشوید و در قرنطینه خانگی بمانید ودر صورت نیاز با پزشک خود و یا همکاران ما در مراکز بهداشتی درمانی به صورت تلفنی مشورت کنید و از مراجعه مکرر به مراکز درمانی خودداری فرمایید. فقط در صورت داشتن علائم خطر به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

وی در پایان خاطرنشان کر: حضور افراد از جمله سالمندان در مراسمات تشییع جنازه که تا به حال خطرهای بسیاری را به دنبال داشته است ممنوع است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید