• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تفاهم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و بخشداری مرکزی در حوزه سرمایه گذاری
دسته بندی: عمومی انتشار: جمعه ۲۷/اسفند/۱۴۰۰

تفاهم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و بخشداری مرکزی در حوزه سرمایه گذاری

مدیرعامل منطقه ویژه رفسنجان از انعقاد تفاهم نامه منطقه با بخش مرکزی درحوزه سرمایه گذاری خبر داد.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در دیدار روز یکشنبه مهندس علینقی زاده بخشدار مرکزی رفسنجان اظهار کرد: در بازه زمانی ۶ ماهه بالغ بر ۱۶ واگذاری و درخواست سرمایه گذاری در منطقه ویژه رفسنجان داشتیم.

وی به سرمایه گذاری های شرکت مس شامل نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، مواد شیمیایی، بخشی از پالایشگاه و… اشاره و از آن به عنوان یک کار بزرگ یاد کرد و ادامه داد: در کنار ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه، نگاه به بازارهای فروش هم داریم.

بهرامشاهی همچنین به برگزاری جلسات متعدد با سرمایه داران رفسنجانی اشاره و ابراز کرد: بیش از ۶۰ فرصت سرمایه گذاری توجیه پذیر ازجمله ظرفیت های مس در رفسنجان شناسایی و احصاء کردیم که به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه در گردش مردم در روستاها خیلی بالاست و بهترین شکل سرمایه گذاری، با توجه به مزایا در منطقه ویژه است.
بهرامشاهی عنوان کرد: در صدد هستیم طرحی با کمک بخشداری در روستاها پیاده کنیم و با سرمایه داران روستاها صحبت کنیم و طرح ها را معرفی و توجیه کنیم که نسبت به سرمایه گذاری ورود کنند.

بهرامشاهی در همین رابطه بیان داشت: با محوریت بخشداری تفاهم نامه ای تنظیم و در روستاها طرح هایی بررسی و با استفاده از مدارس متروکه طرح های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم که ضمن ایجاد اشتغال، روستاها هم آباد شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تا کنون بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده که در آینده بالای ۱۰ هزار نفر می توانیم در منطقه اشتغال ایجاد کنیم.

بهرامشاهی اضافه کرد: بحمدالله سال ۱۴۰۱ آماده کار جهادی هستیم به گونه ای ریل گذاری کنیم که ضمن افزایش زیرساخت ها، سهولت سرمایه گذاری بیش از پیش رقم بخورد و مدیران بعدی روی همین ریل حرکت کنند و منطقه را پیش ببرند.

وی در خصوص رایزنی برای طرح های خودروهای الکتریکی یا فروسیلیسم گفت: در صورت رقم خوردن این سرمایه گذاری قصد داریم ۳۰ درصد سهام آن را به مردم واگذار کنیم.

بهرامشاهی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: طی مدت ۶ ماه با برگزاری برنامه سه شنبه های صنعتی مشکلات واحدهای تولیدی منطقه را احصاء کردیم و در حوزه شهرستانی، استانی و کشور نسبت به حل آن پیگیری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رانت و فساد خط قرمز ما بوده و برای سرمایه گذاری از تمام فرصت ها و امکانات استفاده می کنیم.

علینقی زاده بخشدار مرکزی رفسنجان هم اظهار داشت: پول های سرگردان زیادی در رفسنجان داریم و باید به سمتی برویم مردم سهامدار باشند و سود سرمایه گذاری به مردم خودمان برسد.

وی به فعالیت های منطقه اشاره کرد و بحث آموزش را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: می توانیم با بازدید گروه هایی از سرمایه داران از منطقه ضمن معرفی منطقه انگیزه سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

بخشدار مرکزی رفسنجان با بیان اینکه ۱۰۰ دهیاری و شورا در بخش مرکزی داریم که دارای اعتبار هستند، افزود: ما حاضریم شرکت سرمایه گذاری با استفاده از سرمایه های خرد تأسیس کنیم و با الگویی که در خصوص شرایط بازار و تضمین خرید از سوی منطقه معرفی می شود نسبت به سرمایه گذاری همکاری کنیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید