• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تشریح خدمات مجموعه خیریه سیدالشهداء داوران رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۱۶/تیر/۱۴۰۲

تشریح خدمات مجموعه خیریه سیدالشهداء داوران رفسنجان

مسئول خیریه سیدالشهداء داوران رفسنجان از احداث فضاهای فرهنگی و خدماتی برای زائران امام رضا(ع) در این منطقه خبر داد.


رفسنجان زیبا | علی‌اکبر مهدی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جشن بزرگ عید غدیر در محل خیریه، اظهار کرد: مسجد این منطقه سابقه‌ای ۲۰ ساله دارد، قبلاٌ این زمین جزو مستثنیات روستا بود که شورا و دهیاری محل اعلام کردند این زمینه در اختیار خیریه سیدالشهدا باشد و قرار شد یک سقاخانه برای زائرین و مجاورین بسازیم.

وی افزود: با توجه به وسعت زمین، طرح جامعی را در کنار سقاخانه، در نظر گرفتیم و مسجد حضرت فاطمه(س) را ساختیم، در کنار آن با همکاری شورا، خیّرین را برای ساخت رستوران در مجاورت آن ترغیب کردیم در کنار آن مجتمع خدماتی رفاهی شبانه‌روی ایجاد شد.

مسئول خیریه سیدالشهداء داوران ادامه داد: هم چنین سالن ورزشی شهید حاج قاسم سلیمانی برای مسابقات ورزشی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری و در کنار آن پایگاه رنجبرمیرزایی را برای امنیت زائران احداث کردیم.

مهدی نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره مشاغل خانگی بانوان با انواع محصولات محلی، دستاوردهای کارآفرینان، جشن میوه‌ها و عسل در این محل، افزود: امروز از خیّرینی که در این راه همراه بودند و از سادات تجلیل می‌کنیم ضمن آن‌که برنامه‌های متنوعی از جمله قرعه‌کشی اسامی ملقب به علی و اهدای جوایز مسابقه خطبه غدیر و سفره تبرکی را داریم.

مهدی‌نژاد با بیان این‌که قصد داریم ۳۰ تا ۴۰ صنف را در این منطقه و مشهدالرضا تاسیس کنیم که قطب اشتغالزایی را فراهم خواهد کرد، ادامه داد: زائرسراها را بصورت سنتی با نمادی از خانه حاج آقا علی احداث می کنیم.

وی بیان کرد: نگاه ما شهرستانی نیست و تمام زائرین و مجاورین که از اینجا رهسپار مشهد می‌شود در بحث اقامت، خرید و رفاه زیرساخت‌های آن‌ها را در نظر گرفته‌ایم.

مسئول خیریه سیدالشهدای داوران هم‌چنین برگزاری ۸ دوره روز جهانی مسجد و میزبانی از مسابقات ورزشی رزمی و میزبانی ۹ ساله از مراسمات شورای فرهنگ عمومی در این منطقه را از دیگر ظرفیت‌های مجموعه خیریه سیدالشهداء برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت خیّرین، بتوانیم ۲۰ کاربری دیگر به این مجموعه اضافه کنیم تا ۴۰ کابری را برای این مجموعه تکمیل کنیم.

گفتگو از بهناز شریفی


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید