• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تشریح جزییات احداث باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۱۴/بهمن/۱۴۰۱

تشریح جزییات احداث باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار در رفسنجان

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در جمع خبرنگاران جزییات احداث باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار را تشریح کرد.


رفسنجان زیبا| مهندس مجید کهنوجی در نشست با اصحاب رسانه کاهش معضلات ترافیک در بلوار آیت الله طالقانی را از مطالبات جدی شهروندان مطرح کرد و افزود: نظر به موازی بودن خیابان های جمهوری و پرستار با بلوار آیت الله طالقانی، کارشناسان دفتر فنی شهرداری پیشنهاد احداث باند دوم را از سمت رودخانه مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه احداث باند دوم از رودخانه، مشروط به ظرفیت حجم آب رودخانه داشت، اظهار کرد: با آب منطقه‌ای استان به عنوان متولی مکاتبه کردیم و آنها خواستار انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای مورد تأیید آب منطقه‌ای و وزارت نیرو شدند.

شهردار رفسنجان ادامه داد: پس از آن طی نامه ای از آب منطقه ای خواستیم یکی از شرکت های مورد تایید خود را به شهرداری معرفی کند و در همین راستا شهرداری با شرکت مشاوره ایده پردازان قرارداد بست.

مهندس کهنوجی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه های شور و صادق آباد در ادامه احداث باند دوم خیابان های جمهوری و پرستار مطرح گردید، تصریح کرد: پس از آماده سازی نقشه های موردتأیید مشاور، اردیبهشت ماه امسال مجوز احداث باند دوم صادر شد.

وی افزود: با شروع عملیات اجرایی این پروژه و وقوع سیل و با وجود حضور ناظر مورد تأیید شرکت، ابهامات و صحبت هایی مبنی بر عدم اجرای پروژه طبق دیدگاه ناظر بیان شد و خواستار طرح اشکالات شدیم.

شهردار رفسنجان اضافه کرد: با وقوع سیل و اذعان کارشناسان شهرداری مبنی بر اینکه آب منطقه ای بایستی برای بستن بالادست اقدام میکرد تا آب به درون شهر نیاید، شهرداری به عنوان پیشگام امر، از دادستان درخواست کرد کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

وی از ورود بازرسی به ماجرای سیل و شکایت شهرداری از آب منطقه ای به دلیل اینکه مسبب خسارت گسترده به شهر بوده است خبر داد و گفت: پس از طرح شکایت، آب منطقه‌ای از ادامه عملیات اجرایی پروژه دوبانده کردن خیابان های جمهوری و پرستار ممانعت کرد.

کهنوجی ادامه داد: طی جلسه‌ای که در دفتر معاونت عمرانی استانداری با حضور فرماندار رفسنجان، معاون فرماندار، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و کارشناسان تشکیل شد، از وجود مشکل در پروژه سوال کردیم و بحث حقوق مشاور و شکایت شهرداری از آب منطقه ای در جریان سیل مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آب منطقه ای خواستار پس گرفتن شکایت شهرداری شد، اظهار کرد: آب منطقه ای اجرای پروژه دوبانده سازی خیابان های جمهوری و پرستار را منوط به صرفنظر کردن شهرداری از شکایت دانست؛ لذا صورتجلسه ای تنظیم و اجرای پروژه به جریان افتاد.

شهردار رفسنجان در ادامه از اختصاص بودجه‌ای برای ساماندهی رودخانه‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد و با اشاره به اخذ مشاور برای رفع مشکلات آبگرفتگی و تجمیع آب های سطحی پس از سیل اخیر، گفت: ساماندهی رودخانه ها در مرکز شهر از خیابان امیرکبیر تا بلوار خلیج فارس آغاز خواهد شد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید