• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تدوین سند اجرایی توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۳/آذر/۱۴۰۱

تدوین سند اجرایی توسعه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

معاون فناوری پارک علم و فناوری: سند اجرایی توسعه مجتمع مس تدوین و مدل های مختلف بررسی شده است؛ نقشه راه هم آماده شده است و فاز اول و دوم آینده پژوهی انجام شده و فاز سوم تا پایان سال عملیاتی می شود.


رفسنجان زیبا| معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمان در آیین اختتامیه رویداد شناسایی و رفع چالش های فناورانه صنعت مس، گفت: محوریت در این رویداد دریافت نیازهای مجتمع مبتنی بر حل مشکلات بود؛ لذا لزوما دنبال فناوری نیستیم گاهی یک ایده ساده می تواند مشکل بزرگی را حل کند.

دکتر رضایی زاده با بیان اینکه در حال حاضر نواوری بر فناوری مقدم است و به سمت اقتصاد مبتنی بر نواوری پیش می رویم، گفت: انتظار می رود ساختاری را ایجاد کنیم که به سمت نواوری برود.

وی افزود: حسب دستور مدیریت مجتمع کارگروهی تشکیل شد که در آن نیازها شناسایی شوند و نقشه راه تدوین و آینده پژوهی لحاظ گردد.

معاون پارک علم و فناوری استان کرمان از تدوین سند اجرایی توسعه مجتمع مس خبر داد و اظهار کرد: نقشه راه آماده شده است و فاز اول و دوم آینده پژوهی انجام شده و فاز سوم تا پایان سال عملیاتی می شود.

دکتر رضایی زاده ادامه داد: برای تامین خوراک سند اجرایی، بر نیازهای داخل مجتمع متمرکز شدیم که بیش از حد انتظار مشارکت کردند.

وی تصریح کرد: این رویداد آموزشی – آزمایشی بود تا چالش های این رویه را ببینیم و هرساله برگزار و سطح ان را بالا ببریم.

دکتر رضایی زاده گفت: در حال حاضر بجز صنایع خاص مثل دفاعی و نظامی، شرکت مس پیشرو است و برای رساندن این نظام به هدف خاص باید با هم تعامل داشته باشیم و دقت کنیم که افراد نوآور و خلاق از کارگر مس تا مدیریت کلان می توانند نقش افرین باشپد.

وی با اشاره به اینکه ۷۸۰۰ شرکت دانش بنیان داریم، گفت: ۷۰۵ تای آن ها به محصول رسیده اند و براساس نیازهای مجتمع، ۳۰ درصد یعنی ۲۰۰ شرکت به سمت معادن می آیند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید