• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بهره برداری از کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۱۶/بهمن/۱۴۰۱

بهره برداری از کارخانه کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در رفسنجان

با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی و توسعه و معاون عمرانی فرمانداری و رئیس اداره صمت از تنها کارخانه تولید کود کشاورزی بر پایه مواد آلی و معدنی ایران در شهرک صنعتی کبوترخان از توابع شهرستان رفسنجان بهره برداری شد.


رفسنجان زیبا| فرماندار رفسنجان در آیین بهره برداری از این مجموعه گفت: برای احداث این کارخانه از سال ۹۹ زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع تهیه شده و ساخت و ساز سوله ها و فضای تولید و امکانات از سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

مهندس حسین رضایی هم چنین برای توسعه کارخانه و ایجاد واحد بسته بندی و اجرای طرح تولید اسید آمینه از بقایای حیوانی در این مجموعه قول مساعدت داد.

ارسطو سخایی مدیرعامل کارخانه در سخنانی با بیان اینکه این کارخانه نخستین کارخانه در ایران است که کود آلی و معدنی بر پایه اسید هیومیک تولید می کند، گفت: این مجموعه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان احداث شده و برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سخایی تصریح کرد: ۹ محصول از جمله کودهای هیومیک اسید، نیتروژن آلی، هیومات پتاسیم و فسفر آلی در این کارخانه تولید می شوند و مزیت آن ها نسبت به کودهای شیمییایی بازسازی و تقویت خاک است.

وی خاطرنشان کرد: این کودها بر خلاف کودهای شیمیایی دارای عناصر و مواد معدنی هستند و مواد اولیه تولید کودها هم شامل اکسید ذغالسنگ است که از معادن ذغالسنگ کوهبنان تامین می شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید