• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
برپایی نمایشگاه «یاد ایام» در مدرسه فتح آباد رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۰۸/بهمن/۱۳۹۹

برپایی نمایشگاه «یاد ایام» در مدرسه فتح آباد رفسنجان

در آیین باز زنده سازی مدرسه تاریخی فتح آباد رفسنجان نمایشگاه تصویری «یاد ایام» به همت انجمن سینمای جوانان رفسنجان گشایش یافت.


رفسنجان زیبا|عباس بلوچی در حاشیه آیین احیاء مدرسه تاریخی فتح آباد رفسنجان و گشایش نمایشگاه عکس «یاد ایام» با اشاره به اینکه عکس های باقی مانده از ادوار گذشته اسناد مهمی از زندگی مردمان بخشی از تاریخ این مرزوبوم هستند که باید برای آیندگان حفظ و نگهداری شوند، گفت: عکاسی در رفسنجان قدمتی بیش از یکصد سال دارد و از اولین عکاسان رفسنجان می توان به میرزاعبدالحسین فصیح زاده هرندی و سیداحمد مرتضوی مشهور به آقا سید احمد عکاس اشاره کرد.

وی هم چنین به حضور عکاسان توانمندی چون محمد حاج حیدری و پدر وی عباس حاج حیدری اظهار کرد: بسیاری از عکس های متعلق به دوره پهلوی در رفسنجان توسط جناب حاج حیدری ثبت شده است.

به گفته مدیرعامل انجمن سینمای جوانان رفسنجان، «یاد ایام» بخشی از کتاب تاریخی عکاسی رفسنجان و متعلق به آموزش و پرورش بوده است که به همت و یاری آقایان علی عبداللهی نیا، حسام الدین باقری کفاش، خانواده محترم حاج حیدری، عباس ابراهیمی و بهشته بهشتی طی سال های گذشته گردآوری شده است.

»یاد ایام» بخشی از تحقیق و پژوهشی است که از دهه ۷۰ در رابطه با عکاسی شهرستان رفسنجان توسط عباس بلوچی آغاز گردید. این نمایشگاه روزهای دوشنبه و سه شنبه ششم و هفتم بهمن ماه دایر شده است.

شایان ذکر است که آیین باز زنده سازی مدرسه تاریخی فتح آباد رفسنجان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس، فرماندار رفسنجان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد و قرار است این مجموعه با همراهی و همکاری دانشگاه ولیعصر(عج)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و انجمن فرهنگ پویان احیاء شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید