• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
«برای دخترم» از دید رئیس هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان
دسته بندی: عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۰۲/اسفند/۱۳۹۹

«برای دخترم» از دید رئیس هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان

رئیس هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان گفت: باشگاه مس رفسنجان به عنوان «سفیر فرهنگی» افتخار دارد پیشرو در نخستین رقابت داستان کوتاه و دلنوشته با محوریت دختران باشد.


رفسنجان زیبا| دختران جامعه، مادران آینده

یکی از شاخص های مهم برای توسعه، وضعیت زنان و مشارکت آنها در جامعه است. بنابراین رفتار و برخورد جامعه با زنان از شاخص های مهم توسعه سیاسی و اجتماعی در یک کشور است و همین نحوه برخورد باعث پویایی فعالیت و مشارکت آنها در جامعه میشود و مشارکت اجتماعی در جامعه توسعه یافته تنها با تربیت و پرورش نیروی انسانی است که جمعیت زنان و دختران به عنوان نیمه فعال جامعه از این مهم مستثنی نمی باشند.

در حال حاضر شایستگی زنان و دخترانی که در جامعه نقش آفرین هستند رو به افزایش است و دختران ایرانی برای تحقق این حضور پویا حتی با نابرابری های حقوقی کج اندیشان جامعه صبور بوده و خود را به اثبات رسانده اند.

نقش آفرینی زنان قهرمان و بزرگ کشور در همه عرصه های اجتماعی، علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و هویت بخشی زن و نقش آن در جامعه بر کسی پوشیده نیست و این موجود ظریف و با احساس در کنار مسئولیت زنانه و مادرانه خود، مسئولیت پذیری او در جامعه با یک تعهد عالمانه و مقتدرانه هویت والای یک دختر و زن را به عنوان یک ارزش نمایان میسازد که خود یک هویت معنادار و خاص است.

چرا که سازندگی او در مقابل مردان یک نقش مربی است که رسالت خود را از خانواده شروع کرده و در این نقش ارتباطات مادر و فرزندی, پدر و دختری و تربیت را به عنوان یک رکن زیربنایی ایجاد نموده که خود منشا تحول جامعه است.

باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان بعنوان یک مجموعه فرهنگی همراه با دیگر حامیان این رویداد بزرگ در راستای مسئولیت اجتماعی ادای وظیفه خود را در حمایت و همراهی این حرکت فرهنگی اولویت دانسته و قطعا با نگاه یک مجموعه فرهنگ ساز و به عنوان “سفیر فرهنگی” افتخار دارد پیشرو در نخستین رقابت داستان کوتاه و دلنوشته با محوریت دختران باشد.

اینجانب به عنوان یک دانشگاهی و عضوکوچک از خانواده بزرگ باشگاه فرهنگی ورزشی مس رفسنجان افتخار دارم در این مسیر قدمی کوچک را برداشته و همراهی نمایم.

بی شک رسالت توجه به آیندگان موثر جامعه یعنی زنان و دختران ارزشمنداست.
زیرا:
یک زن میتواند مادر باشد و از نو بسازد.
یک زن میتواند عاشق باشد و عاشقی را بیاموزد.
و یک زن میتواند جامعه را از خانه بسازد با تربیت دختران بزرگ و مردان باغیرت

با تجدید احترام
محسن ارسلان


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید