• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
احداث کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان از بروز بسیاری از جرائم جلوگیری می کند
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۳۰/شهریور/۱۴۰۲

احداث کمپ ماده ۱۶ در رفسنجان از بروز بسیاری از جرائم جلوگیری می کند

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: احداث کمپ ماده ۱۶ شهرستان از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در راستای پیشگیری از بسیاری از جرایم صورت گیرد.


رفسنجان زیبا | حسین رمضانی زاده در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، اظهار کرد: با وجود جمعیت بالای حضور افاغنه، نرخ بالای جرم سرقت و بسیاری از جرائم مهم و نرخ قابل توجه اعتیاد به مصرف مواد مخدر بعنوان عامل اصلی بسیاری از جرائم، شهرستان رفسنجان فاقد کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ است؛ در صورتی که شهرستان‌های بزرگ استان از سال‌ها قبل دارای یک واحد کمپ اجباری هستند.

وی افزود: فضای فیزیکی فعلی زندان رفسنجان اساسا جوابگوی زندانیان نیست؛ لذا نیاز به احداث حداقل دو بند جدید است، ضمن اینکه به دلیل کمبود فضا متاسفانه بند نسوان زندان رفسنجان تعطیل شده و این مهم مشکلات عدیده‌ای را برای خانواده زندانیان، دستگاه قضایی شهرستان و مجموعه انتظامی جهت انتقال به زندان کرمان ایجاد کرده است.

رئیس دادگستری رفسنجان ادامه داد: محورهای مواصلاتی رفسنجان به نوق و رفسنجان به زرند جزو نقاط حادثه خیز استان بوده و متاسفانه سالیانه تعداد زیادی از هم‌وطنان و همشهریان خود را در این محورها به علت تصادف ناشی از وضعیت بد جاده در این محورها از دست می دهیم.

این مقام قضایی افزود: وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان رفسنجان در بسیاری از حوزه‌ها مناسب نیست و تنها بیمارستان شهرستان زایشگاه نیک نفس و تعداد دیگر از مراکز درمانی توسط خیرین و موقوفات شهرستان و … احداث شده اند و از باب حفظ حقوق عامه ضرورت دارد حفظ جان بیماران در اولویت باشد و متاسفانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمترین حجم خدمت را در شهرستان رفسنجان داشته است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد حداقل یک بیمارستان مجهز با ظرفیت بالا، متناسب با وضعیت شهرستان و دارای امکانات فنی و تخصصی در حوزه‌های مختلف احداث شود.

رمضانی زاده همچنین بر ضرورت توجه جدی به وضعیت روشنایی معابر در تعداد زیادی از بلوارها و خیابان‌های رفسنجان جهت پیشگیری از وقوع جرم علی الخصوص در حوزه سرقت و تصادفات و همچنین تخصیص بودجه در راستای تقویت پایش تصویری شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: بایستی برای ساماندهی اتباع و افاغنه و تجهیز ساماندهی محل اسکان و استقرار آنها جهت جلوگیری از آسیب‌های موجود و همچنین تقاضای پیگیری موضوع جهت ساماندهی بیش از ۱۵۰ کارگاه‌ ضایعاتی شهرستان در یک نقطه متمرکز در شهرستان توجه ویژه شود و  اعتبار قابل توجهی اختصاص یابد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید