• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بازگشایی باشگاه های ورزشی و آموزشگاه های موسیقی و زبان در هاله ای از ابهام
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: شنبه ۱۸/اردیبهشت/۱۴۰۰

بازگشایی باشگاه های ورزشی و آموزشگاه های موسیقی و زبان در هاله ای از ابهام

رفع محدودیت های کرونایی برای گروه شغلی دو از هفته جاری در حالی اجرایی شده است که همچنان نارضایتی از عدم گشایش باشگاه های ورزشی و آموزشگاه های موسیقی و زبان وجود دارد.


رفسنجان زیبا| با تغییر گروه شغلی سینماها از سه به دو از فروردین ماه سال جاری بارقه امیدی در دل اهالی فرهنگ و هنر ایجاد شد و انتظار می رفت برای باشگاه داران و مدیران آموزشگاه های موسیقی نیز تدبیری اندیشیده شود؛ اما تمدید تعطیلی های پیاپی این مراکز که امکان حضور افراد در آن ها با کمتر از ده نفر نیز میسر بوده و می توانند با کمترین خطری برای شرکت کنندگان به فعالیت خود ادامه دهند، صدای مدیران و مخاطبین باشگاه ها و آموزشگاه ها را درآورده است.

مدیران آموزشگاه های خصوصی بر این باورند که امکان برگزاری محدود کلاس ها وجود دارد و عمده کلاس ها با حضور یک یا دو نفر به همراه مربی برگزار می شود و در اکثر موارد تعداد هنرجویان و زبان آموزان عمومی نیز به عدد انگشتان یک دست نمی رسد.

باشگاه داران نیز معتقدند خطر کلاس های ورزشی که عمدتاً با فاصله اجتماعی مناسب و با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود، بیشتر از خطر جمعیتی که در بازارها و پاساژها و مراکز خرید رفت و آمد می کنند، نیست.

با وجود همه شواهد و قرائن هفته گذشته جمع کثیری از باشگاه داران و مربیان ورزشی از سراسر کشور با ارسال طوماری به رئیس جمهور و وزیر بهداشت خواستار رسیدگی به مشکلات عدیده این مراکز از سوی متولیان شدند تا بتوانند بخشی از مشکلات ناشی از هزینه های گزاف معیشتی و اجاره بهای باشگاه و مربیان را کاهش دهند اما همچنان پاسخی از سوی دست اندرکاران ستاد مقابله با کرونا دریافت نشده است.

با احترام به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، امید است فرمانداری، اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان به عنوان متولیان اصلی آموزشگاه های موسیقی و زبان و باشگاه های ورزشی ضمن جانبداری از این مراکز، برای بازگشایی و فعالیت محدود آن ها چاره اندیشی کنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید