• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بازپیرایی میدان های مرکزی و محلی ارمغان شهرداری رفسنجان در فصل بهار
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۰۵/اردیبهشت/۱۴۰۲

بازپیرایی میدان های مرکزی و محلی ارمغان شهرداری رفسنجان در فصل بهار

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان از اجرای عملیات بازپیرایی و ساماندهی بیش از ۵ هزار مترمربع از میادین شهر خبر داد.


رفسنجان زیبا | مهندس سیدعلی پورباقری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بهسازی میادین از ابتدای فصل بهار تاکنون، گفت: در حال حاضر بهسازی و زیباسازی میدان نه دی به اتمام رسیده و ساماندهی میدان های شهید پرتوی و قدس در حال انجام است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری با تأکید بر اینکه ساماندهی میادین تأثیر بسزایی در آرامش روحی و بصری شهروندان دارد، گفت: طراحی، ساماندهی، اصلاح و ارتقاء کیفی میدان های سطح شهر می تواند به هویت بخشی سیمای شهری منجر شود.

وی از اجرای طرح ساماندهی و زیباسازی آبنما و بهبود سیما و منظر میدان شهید پرتوی بدلیل فرسودگی و فقدان نمای مناسب خبر داد و افزود: این پروژه به مساحت ۱۵٠٠ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۸٠٠ میلیون تومان تا ۱۵ روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی و زیباسازی این میدان شامل کاشی‌کاری حوضچه آبنما، ساماندهی منظر و پیرایش جداره‌ها، طراحی و نصب سیستم هدایت آب، نورپردازی و گل‌کاری و توسعه فضای سبز است.

مهندس سیدعلی پورباقری با بیان اینکه کارکرد میدان در زندگی امروز جوامع شهری باید متناسب با نیازهای شهر و شهروندان باشد، به تکمیل عملیات اجرایی میدان ۹ دی اشاره کرد و افزود: بازپیرایی این میدان به مساحت بیش از ۱۶۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: گرچه شکل ظاهری میدان ۹ دی با کارکرد ترافیکی و نمای فلکه ای محو شده است، اما مفهوم میدان در کلان شهرهای دنیا صرفا ترافیکی نبوده و علاوه بر تسهیل ترافیک به معنای یک فضای شهری و بستری برای تفریح، تفرج، سکون و حضور شهروندان است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان ارتقاء زیبایی بصری و آراستگی منظر شهری را یکی از اهداف مهم در پروژه ها و برنامه‌های اجرایی شهرداری دانست و از رفع نواقص میدان نه دی ابراز امیدواری کرد و گفت: در میدان ۹ دی شاهد نازیبایی‌هایی بودیم که شناسایی و رفع شد.

مهندس پورباقری در ادامه هم چنین از اجرای عملیات بازپیرایی میدان قدس به عنوان یکی از میادین اصلی شهر خبر داد و افزود: مساحت پروژه بهسازی میدان قدس بیش از ۲۵۰۰ مترمربع است و با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید