• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
گزارش یک بازدید | ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای تحول در اشتغال رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۰۱/اردیبهشت/۱۴۰۲

گزارش یک بازدید | ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای تحول در اشتغال رفسنجان

مدیر مجتمع مس سرچشمه به همراه جمعی از معاونین و مدیران مجتمع، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان از این دانشگاه بازدید کرد.


رفسنجان زیبا | دکتر رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) در جریان این دیدار با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش شرکت های دانش بنیان، گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه ۱۰۰ درصد رشد داشت و دانشگاه به عنوان دستگاه برتر استان در تحقق شعار سال انتخاب گردید.

وی بعد از ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه در حوزه پژوهشی بیان داشت: یکی از مسائل مهم برای کشور اعطای بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بااستعداد است.

دکتر رنجبرکریمی با بیان اینکه ایجاد پارک علم و فناوری در رفسنجان می تواند اکوسیستم کارآفرینی دانش بنیان را کامل کند، افزود: اگر مجتمع مس در کنار دانشگاه قرار بگیرد، در ایجاد اشتغال توسط شرکت های دانش بنیان تحولی عظیم رخ خواهد داد.

وی در خصوص راه اندازی آزمایشگاه مرجع صنایع در  دانشگاه گفت: قبلاً در مورد این موضوع صحبت شده و تفاهم نامه ای هم منعقد شده که نیاز به سرعت بیشتر دارد تا بتوان زودتر به جامعه و صنعت خدمات آزمایشگاهی استاندارد ارائه داد.

در ادامه مهندس حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ضمن قول پیگیری درخواست های دانشگاه ولی عصر (عج) در زمینه های مختلف طبق روال کاری مجتمع مس اظهار داشت: در بحث آلودگی مس، نیازمند طرح ها و ایده های جدید هستیم.

وی افزود: معتقدم اگر صنعت و دانشگاه در کنار هم قرار بگیرند مکمل هم هستند و تجربه کاری صنعت در کنار علم دانشگاهیان به نفع صنعت و دانشگاه است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید