• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بازدید فرمانده انتظامی استان از دستاوردهای اخیر طرح ارتقا امنیت اجتماعی پلیس رفسنجان 
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: پنجشنبه ۰۴/خرداد/۱۴۰۲

بازدید فرمانده انتظامی استان از دستاوردهای اخیر طرح ارتقا امنیت اجتماعی پلیس رفسنجان 

فرمانده انتظامی استان با حضور در رفسنجان از دستاوردهای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس این شهرستان بازدید و از کارکنان دارای سطح عملکرد مطلوب در این طرح تقدیر کرد. 


رفسنجان زیبا | سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح اخیر ارتقاء امنیت اجتماعی، گفت: در فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان با انجام اقدامات اطلاعاتی سه باند سارق مسلح و به عنف منهدم شده است، ۱۱ نفر اعضای این باند و مالخری که اقدام به خرید طلاجات مسروقه در بازار این شهرستان می‌کرده دستگیر که بیش از ۱۶ فقره اعترافات این سارقان بوده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: یک باند دیگر سرقت به عنف نیز که از سالمندان مخصوصا خانم‌های مسن که در مسیرهای عبوری تردد می کردند و طلا و جواهراتی را به همراه داشتند منهدم شد که تا الان به هفت فقره سرقت معترف شدند.

وی اظهار داشت: گروه دیگر که سارقان مسلح احشام بودند نیز با ضرب ‌و شتم افراد، اقدام به سرقت احشام می‌کردند و در آخرین سرقت آنان ۶۰ راس دام به همراه سلاح‌ها و اقلام سرقتی کشف شد که این باند منهدم و اموال کشف شده تحویل مالباختگان شد .

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به انهدام باند سارقان معابر در شهرستان رفسنجان نیز گفت: سه نفر تا کنون به بیش از هشت فقره سرقت اعتراف کردند که این باند علاوه بر رفسنجان در کرمان و استان یزد هم مبادرت به سرقت می‌کردند.

سردار ناظری با اشاره به اینکه دو باند سارقان از اتباع بودند بیان داشت: این سارقان که در شهرهای همجوار از افراد ایرانی خودرو خریداری کرده بودند با شگردهای خاصی که در اعمال مجرمانه خود به‌ویژه خشونت در سرقت‌ها داشتند نیز با دستورات مساعد قضایی و صدور احکام قاطع بازدارنده روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان با حضور در بخش مبارزه با قاچاق کالا این نمایشگاه و با اشاره به توفیق پلیس رفسنجان در کشف سوخت قاچاق و شناسایی مزارع ماینر غیر مجاز ادامه داد: ۱۲۰۰ دستگاه تولید ارز دیجیتال در چهار مزرعه در رفسنجان مشغول فعالیت غیرمجاز بودند که با کار اطلاعاتی پلیس شناسایی و با دستور مقامات قضایی جمع‌آوری شدند و چهار نفر نیز تا کنون دستگیر شدند که بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال کشف شده است.

وی افزود: در ادامه طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان سوخت در شهرستان رفسنجان همکاران ما در مجموعه انتظامی موفق به انهدام چندین باند قاچاق سوخت شدند که این قاچاقچیان قصد داشتند ۱۸۰ هزار لیتر سوخت را در بین علوفه، آجر و سایر پوشش‌ها انتقال دهند که در این راستا ۵ دستگاه تریلی کشنده نیز توقیف شده است که این خودروها از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های شرقی و نهایتا خارج از مرزهای شرقی هدایت می‌شدند.

سردار ناظری عنوان کرد: ۵ نفر راننده این خودروها دستگیر و با دستور مقام قضایی در صدد شناسایی سایر افراد دخیل در باند قاچاق سازمان یافته سوخت در شهرستان رفسنجان هستیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با حضور در بخش پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به انهدام باند قاچاق مواد مخدر گفت: همچنین باندهایی که اقدام به جابه‌جایی مواد مخدر می‌کردند نیز در راستای طرح مذکور منهدم شده و ۱۶۰ کیلوگرم مواد از آنان کشف شد.

گفتنی است در پایان از سوی فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولین شهرستان از تعدادی از کارکنان برجسته یگان های انتظامی فعال در طرح مذکور و همچنین از مادر شهید زکی خانی و اعضای وابسته با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد .


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید