• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
بااجرای طرح پزشک خانواده هیچ فردی بدون بیمه نخواهد بود
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی ورزش و سلامت انتشار: جمعه ۱۵/اردیبهشت/۱۴۰۲

بااجرای طرح پزشک خانواده هیچ فردی بدون بیمه نخواهد بود

دکترحیدری در جمع خبرنگاران با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده، گفت: با اجرای این طرح، اگر پرداخت هزینه ها از جیب مردم در قالب نظام ارجاع باشد به حداقل می‌رسد.


رفسنجان زیبا | معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تلاش برای استمرار طرح پزشک خانواده در رفسنجان خبر داد و افزود: عمده مشکل ما در اجرای طرح، کمبود نیروی انسانی است که درصورت تامین اعتبار و جذب نیرو مشکل حل می شود.

وی با تاکید بر لزوم تحقق «عدالت در سلامت» به عنوان اولین اصل شعار بهداشت جهانی در خدمات اولیه سلامت(phc)، اظهار کرد: این مهم تنها از طریق پزشک خانواده محقق می شود.

دکتر حیدری زاده ادامه داد: برنامه پزشک خانواده روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در رفسنجان از سال ۱۳۸۴ همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شده و دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در اجرای آن جزو مراکز برتر بوده است.

وی افزود: در روستاها به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک خانواده و تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ نفر دو بهورز خدمات ارائه میدادند و در شهر به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک و یک مراقب سلامت و یک ماما باید حضور داشته باشند.

معاون فنی معاونت بهداشتی با بیان اینکه پزشک خانواده کل نگر است و صرفا درمان محور نیست، تصریح کرد: پزشک خانواده یک فرد را با تمام آیتم هایی که در سلامتی او تأثیر دارد، مثل منطقه جغرافیایی، عوامل زیان آور محیط زندگی، وراثت و … می بیند.

دکتر حیدری زاده پزشک خانواده را دارای طیف وسیعی دانست که از نوزادی تا سالمندی را دربر می گیرد و افزود: از مزایای طرح این است که هیچ فردی بدون بیمه نخواهد بود و اگر پرداخت هزینه ها از جیب مردم در قالب نظام ارجاع باشد به حداقل می‌رسد.

وی با اشاره به خدمات رایگان طرح پزشک خانواده، تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده روستایی خدمات دندان پزشکی رایگان برای کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده انجام می شود.

حیدری زاده ادامه داد: انجام آزمایشات رایگان زنان باردار، یک نوبت سونوگرافی رایگان و … از دیگر خدمات پزشک خانواده است که امیدواریم در آینده مردم شهر رفسنجان هم بتوانند با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری از این مزایا بهره مند شوند.

وی از کلیه پزشکان عمومی، متخصصین داخلی، اطفال و روان پزشکی و تحصیل کرده های رشته های بهداشت عمومی، مامایی، پرستاری، مبارزه با بیماری ها و زیر مجموعه های آن درخواست کرد با مراجعه به سایت salamat.gov.ir جهت شرکت در این طرح اعلام آمادگی کنند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید