• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ایران پیر می شود/ موضوع کاهش جمعیت کشور نگران کننده است
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: جمعه ۱۲/دی/۱۳۹۹

ایران پیر می شود/ موضوع کاهش جمعیت کشور نگران کننده است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: موضوع کاهش جمعیت نگران کننده است و مقام معظم رهبری از سال ۶۶ بحث افزایش جمعیت را مطرح کردند اما تغییری به وجود نیامده است؛ بلکه داریم به سمت پیری جامعه می رویم.


رفسنجان زیبا| حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه قدرت اجرایی برای شورای فرهنگ عمومی دیده نشده و در بحث فرهنگ قوانینی وجود دارد که از چشم پنهان هستند و دیده نمی شوند.

وی با انتقاد از به کارگیری الفاظ لاتین و بیگانه در سطح جامعه و همچنین تبلیغات صدا و سیما گفت: در این زمینه ها قانون گریزی وجود دارد.

جلالی در ادامه بیان کرد: موضوع کاهش جمعیت نگران کننده است و مقام معظم رهبری از سال ۶۶ بحث افزایش جمعیت را مطرح کردند اما تغییری به وجود نیامده بلکه داریم به سمت پیری جامعه می رویم.

عضو ناظر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه باید در بحث جمعیت فرهنگ سازی کنیم، گفت: برخی بحث فقر را در این زمینه عنوان می کنند در حالی که به عنوان مثال در شمال شهر تهران تعداد فرزندان خانواده ها کمتر است؛ بنده نمی گویم عوامل اقتصادی در فرزندآوری دخالت ندارد، اما در اولویت دوم و سوم است.

وی اظهار کرد: قرار شد بودجه امسال بیشتر پیوست جمعیتی داشته باشد و حمایت از زنان شاغل و خانه دار موردتوجه باشد.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید