• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین «منطقه ویژه اقتصادی» و دانشگاه علوم پزشکی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۳۰/فروردین/۱۴۰۱

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین «منطقه ویژه اقتصادی» و دانشگاه علوم پزشکی

منطقه ویژه اقتصادی به‌منظور توسعه زمینه‌های مشترک علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه امضا کرد.


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روز دوشنبه ۲۹ فروردین تفاهم‌نامه همکاری بین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با موضوع تقویت و توسعه همکاری فی مابین با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی در اجرای طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی و استفاده از امکانات طرفین در موضوعات سلامت‌محور مرتبط با نیاز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به امضا رسید.

روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در حوزه سلامت چندین سرمایه‌گذار به منطقه ورود کردند که در زمینه‌های مختلف فعالند، اما در مجموع این حوزه مغفول مانده است که بنا داریم در حوزه بهداشت و درمان که اهمیت زیادی دارد، قوی‌تر ورود کنیم و با تفاهم، از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: مجموعه ۵۰ هکتاری ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده شده است که همه سرمایه‌گذاران حوزه سلامت را تجمیع کنیم.

بهرامشاهی اضافه کرد: قصد داریم در منطقه، اجماعی بین دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشکده‌ها ایجاد شود و از ظرفیت‌های هم استفاده بهینه داشته باشیم.

دکتر وزیری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم کیفیت محصول و رعایت استانداردها را اصل مهمی در تولید دانست و افزود: در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مرکز رشد و سه شرکت‌ دانش‌بنیان داریم و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه ما است.

وی ادامه داد: تعداد ۹ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه داریم که فعالیت می‌کنند و زمانی که تحقیقات روی یک محصول جواب داد و به تولید نزدیک شد، تحقیقات‌مان را به سمت صنعتی شدن هدایت می‌کنیم که منطقه ویژه اقتصادی بازوی خیلی مهم و اثرگذاری در این خصوص برای ما خواهد بود و این تفاهم‌نامه در همین راستا به امضا می‌رسد.

شایان ذکر است همکاری و حمایت مادی و معنوی طرفین از اجرای طرح‌های تحقیقاتی سلامت‌محور و مرتبط با صنعت، برگزاری نشست‌های علمی مشترک، تبادل تجارب و اطلاعات، اعلام نیازهای مرتبط با سلامت در حوزه صنعت و دانشگاه و بالعکس، تلاش و همکاری طرفین جهت ایجاد توسعه ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت در حوزه سلامت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید