• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
استقبال متولیان موقوفات از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۳/بهمن/۱۴۰۰

استقبال متولیان موقوفات از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در نخستین گام از فصل مشترک منطقه ویژه و اداره اوقاف شهرستان رفسنجان متولیان موقوفات رفسنجان نسبت به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اعلام آمادگی کردند.


#رفسنجان_زیبا| به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، روح الله بهرامشاهی در این جلسه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری موقوفات در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار کرد: سرمایه گذاری از محل درآمدهای موقوفات می تواند ضمن افزایش درآمد موقوفات، اشتغالزایی و رونق اقتصادی در شهرستان ایجاد کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان افزود: ما دغدغه‌مندانه ورود کردیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای منطقه ایجاد شود و اگر موقوفه ها به صورت شرکت ورود کنند، تسهیلات خوبی برای آنها درنظر گرفته می شود و شرایط بهتری برای واگذاری زمین ایجاد می کنیم؛ حتی منطقه ویژه هم در برخی طرح ها مشارکت می کند که نقش موقوفات در منطقه ویژه و شهرستان پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ویژه ظرفیت بسیار خوبی به ویژه در بحث صادرات داراست و واحدهای تولیدی از معافیت های مالیاتی برخوردار هستند، افزود: مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری به سرعت در منطقه صادر می‌شود.
بهرامشاهی بیان کرد: با توجه به اینکه کشاورزی و پسته کاری به دلیل کمبود منابع آبی دچار چالش شده و مقرون به صرفه نیست، ابراز کرد: ورود به صنعت، حاشیه سود بالایی دارد و اقتصاد شهرستان باید در کنار کشاورزی به سمت تولید و صنعت پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور رشد اقتصادی چشمگیری خواهد داشت و خیلی از سرمایه گذاران خارجی ازجمله چینی ها و روس ها نسبت به سرمایه گذاری در کشور ما ورود کردند، نویدبخش آینده روشنی برای اقتصاد کشور است؛ ضمن اینکه سرمایه گذاران چینی طرح های خوبی با سرمایه گذاری بالا در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دارند.
روح الله بهرامشاهی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای صفر تا صد طرح های کوچک و بزرگ مشاوره های تخصصی ارائه می کند و زیرساخت های در خور شأن سرمایه گذار را فراهم می کند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش، همت و کار مضاعف اتفاقات خوبی رقم بزنیم و با استفاده از فرصت های موجود، موقوفات در این معادله نقشی داشته باشند.
شریفی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان هم در سخنانی اظهار داشت: با بازتابی که در رسانه‌های رفسنجان می‌بینیم، عزم راسخی از مدیرعامل منطقه ویژه برای پیشرفت شهرستان دیده می شود و با ارتباطی که با مؤسسات و ادارات می گیرند که با منطقه آشنا شوند، خیلی ها در زمینه سرمایه گذاری ورود می کنند.
وی با بیان اینکه بیشتر موقوفات ما در بخش کشاورزی است و با توجه به وضعیت آبها که دچار افت کمیت و کیفیت شده اند، بخش کشاورزی دچار چالش شده است، ادامه داد: اگر ظرفیتی ایجاد شود که درآمد موقوفات به سمت صنعت سوق داده شود، هم اشتغالزایی شده و هم بنیان خانواده ها حفظ می شود چراکه اکثر آسیب های اجتماعی و معضلات ناشی از بیکاری است.
شریفی ضمن تأکید بر اینکه از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استقبال می کنیم زیرا این ظرفیت می تواند به افزایش درآمد موقوفات بینجامد، افزود: ظرفیت درآمدی بالقوه زیادی در موقوفات داریم که باید بالفعل در بیایند ضمن اینکه نیت واقفان خیررساندن به جامعه بوده و یکی از راه های آن ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای خانواده هاست.
وی متذکر شد: اگر مساله اختیار واگذاری حل می شد، پول های کلانی وارد موقوفات می شد که می توانستیم وارد چرخه سرمایه گذاری کنیم که به نفع موقوفات بود.
در این جلسه تعدادی از متولیان موقوفات ضمن استقبال از سرمایه گذاری در منطقه بر خروج نگاه موقوفات از حالت سنتی در کسب درآمد تأکید و خواستار حمایت و فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شدند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید