• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره های کشوری بسیار مهم است
دسته بندی: عمومی انتشار: چهارشنبه ۱۷/دی/۱۳۹۹

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره های کشوری بسیار مهم است

مدیر مجموعه فرهنگی و هنری شهرزاد پیرامون برگزاری دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی در رفسنجان گفت: بسیار خوب بود که تجربه یک جشنواره کشوری را هم کسب کردیم؛ میهمانان این جشنواره که از سراسر کشور آمده بودند، وجود چنین مجموعه ای را در رفسنجان، ظرفیت بسیار ارزشمندی می دانستند و عده ای می گفتند کاش چنین مجموعه ای در شهرشان نیز وجود داشت.


رفسنجان زیبا| غلامرضا شاه نظری با بیان اینکه صبح‌ها پلاتو و کلاس های مجموعه شهرزاد در اختیار «گروه های نمایش دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی» بود، بیان کرد: گروه های تئاتر علاوه بر اجراء در محوطه این مجموعه از پلاتو و کلاس ها برای تمرین استفاده می کردند و در ساخت و تعمیر دکور تئاترهای خود از امکانات مجموعه شهرزاد استفاده می کردند.

وی افزود: کمیته تشریفات دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در رفسنجان بر عهده مجموعه شهرزاد بود که ۷۰ تا ۸۰ درصد کارها، از پذیرش تا بدرقه گروه ها را پوشش می دادیم و همچنین هماهنگی‌های لازم را انجام می دادیم.

شاه نظری با اشاره به اینکه مجموعه شهرزاد به عنوان یک مجموعه خصوصی مرکزیت بعضی از امور و هماهنگی‌ها قرار گرفته بود، افزود: به خاطر امکانات و فضایی که داشتیم، تمام برنامه ریزی‌ها و جلسات در این مجموعه شکل می گرفت و پذیرایی از میهمانان در این مجموعه انجام می شد. همچنین پذیرش و صدور کارت میهمانان هم انجام می گرفت و پک‌های بهداشتی از جمله صابون و مواد ضدعفونی به میهمانان جشنواره داده می شد و بازیگران بعد از تمرین و اقامت کوتاه مدت با رعایت تمامـی پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه به خوابگاه هایشان منتقل می شدند.

مدیر مجموعه فرهنگی و هنری شهرزاد استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در برگزاری جشنواره ها را یک مؤلفه مهم ارزیابی کرد و افزود: مجموعه شهرزاد، مکانی برای جلسات ستاد برگزاری جشنواره، کمیته‌های مختلف، برنامه ریزی‌ها و کارهای جشنواره بود که توانستیم با موفقیت این جشنواره را به پایان برسانیم.

شاه نظری به بعضی از کمیته های جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: کمیته تشریفات (مجموعه شهرزاد‌)، کمیته آموزش (آقای افضلی)، کمیته هماهنگی اجراها (آقای جواد آزادی)، کمیته مستندسازی (آقای خوش کیش) ، تبلیغات و اطلاع رسانی (آقای بحرانی) و کمیته پشتیبانی ( ایاب و ذهاب و اسکان میهمانان) که همه با همکاری هم تلاش کردند تا بتوانیم برنامه ها را در جشنواره پیش ببریم.

مدیر مجموعه فرهنگی شهرزاد ضمن قدردانی از تلاش و زحمات ایمان محمدآبادی دبیر جشنواره و علی ترک آبادی دبیر اجرایی جشنواره بر حضور و همراهی اهالی تئاتر رفسنجان با آنکه در بخش رقابت های جشنواره حضور نداشتند ، تاکید کرد و این همراهی را نشان از بالندگی هنرمندان این شهر دانست.

وی با بیان اینکه میهمانان از کمیته ها راضی بودند، عنوان کرد: صبح ها از ساعت ۷ و نیم تا ۱۱ شب در مجموعه شهرزاد بیش از ۲۰ نفر فعالیت داشتند که همه میهمانان بر اساس فرم های نظر سنجی از برخورد پرسنل رضایت داشتند.

شاه نظری برگزاری چنین جشنواره هایی را برای معرفی ظرفیت مجموعه تئاتر شهرستان رفسنجان بسیار مفید دانست و گفت: اما متاسفانه به خاطر کرونا، شاهد حضور تماشاچی نبودیم، که البته اگر تماشاچیان بودند به حتم جشنواره رونق بیشتری داشت.

مدیر مجموعه فرهنگی و هنری شهرزاد خاطر نشان کرد: تماشای هر تئاتر یک واحد دانشگاهی محسوب می شود و تجربه خوبی بود اما متأسفانه به علت شرایط کرونا، زمان برگزاری مناسب نبود و عده زیادی نتوانستند از این جشنواره بهره ببرند.

شاه نظری افزود: بسیار باعث افتخار است که در این جشنواره کشوری توانستیم، کمک کننده باشیم و بیشتر دوست داشتیم که در حین برگزاری جشنواره، کارگاه های آموزشی بیشتری برگزار می شد، و حداقل انتظار می رفت سه تا چهار کارگاه برگزار می شد تا از تجربه استادان جشنواره استفاده بیشتری ببریم.

وی در پایان ضمن تشکر از حضور رسانه ها خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از ۱۸۰ مهمان از سراسر کشور را که با اعضای ستاد بیش از ۲۰۰ نفر می شدند پذیرش کردیم، البته بیش از این تجربه تئاتر استانی فجر را داشتیم که کمیته روابط عمومی و مستندسازی بر عهده مجموعه شهرزاد بود. بسیار خوب بود که تجربه یک جشنواره کشوری را هم کسب کردیم. میهمانان این جشنواره که از سراسر کشور آمده بودند، وجود چنین مجموعه ای را در رفسنجان، ظرفیت بسیار ارزشمندی می دانستند و عده ای می گفتند کاش چنین مجموعه ای در شهرشان نیز وجود داشت.

لازم به ذکر است رفسنجان از تاریخ ۱۰ الی ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ میزبان دومین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی سردار آسمانی بود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید