• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ارتقاء شاخص نوآوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ کشوری
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: شنبه ۲۶/آذر/۱۴۰۱

ارتقاء شاخص نوآوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ کشوری

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان: در شاخص نوآوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به رتبه ۳۵ کشوری ارتقا پیدا کرد


رفسنجان زیبا| به گزارش روابط عمومی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر، اظهار کرد: همه دستاوردهایی که در سایه علم و دانش به دست می آید حاصل سالها پژوهش و برنامه ریزی پژوهشگران و محققان است.

وی افزود: نتایج و ماحصل پژوهش های دانشگاه ولیعصر (عج) در قالب ۱۱ کتاب به تألیف درآمده که در اختیار سایر دانشگاه های کشور گذاشتیم تا بتوانند مشکلات و معضلات موجود در جامعه را حل کنند.

دکتر رنجبرکریمی با اشاره به وجود پتانسیل هایی مانند معادن، کشاورزی پسته، جاذبه های گردشگری و غیره در رفسنجان و استان کرمان تصریح کرد: به میزان خیلی کمی از حوزه دانش بنیان ها در این عرصه ها استفاده شده و تا رسیدن به اثربخشی لازم علم و دانش فاصله زیادی وجود دارد.

رییس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بیان کرد: با وجود ۲۸۴ عضو هیئت علمی در دانشگاه، این اعضا در هر زمینه ای از جمله کشاورزی، صنعت، مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تخصص دارند و می توانند به حل مشکلات کمک کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در شاخص نوآوری به جهش بسیار خوبی دست یافته است و در این خصوص سال قبل رتبه ۴۹ را در کشور به دست آورد که امسال این رتبه به ۳۵ ارتقا پیدا کرده است.

دکتر رنجبرکریمی یادآور شد: ارتباط دانشگاه ولیعصر (عج) با صنعت از رشد ۳۰۰ درصدی برخوردار است و در این زمینه دانشگاه با صنایع استان از جمله صنعت مس و گل گهر سیرجان ارتباط برقرار کرده است.

در ادامه دکتر مرتضی جعفرپور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هم اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) در بحث همکاری بین المللی توانسته از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ تعداد ۲۷۶ مقاله بین المللی را به چاپ برساند.

وی بیان کرد: همچنین این دانشگاه ۳۸۸ مقاله داخلی را در عرصه های مهندسی، صنعتی، کشاورزی، شیمی و فیزیک به چاپ رسانده است.

دکتر جعفرپور افزود: سه نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در لیست دانشمندان ۲ درصد جهان قرار دارند که در دنیا ۸ میلیون دانشمند وجود دارد که از این تعداد ۹۰ هزار در لیست ۲ درصد جهان قرار دارند.

دکترجعفرپور با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان به عنوان مرکز برتر در استان کرمان شناخته شده خاطرنشان کرد: که در این مرکز ۵۷ شرکت فناور مستقر هستند و دستاوردهای علمی را برای حل مشکلات جامعه عرضه می کنند.

وی ادامه داد: در این واحدهای فناور ۳۳ درصد دستاوردها در حوزه صنعتی، ۲۸ درصد در حوزه کشاورزی و ۲۳ درصد در بخش فناوری اطلاعات و بقیه در سایر حوزه هاست.

وی گفت: در طرح دستیار فناوری هم در استان کرمان ۲۶ دانشجو دستیار فناور در شرکت ها به کار گرفته شدند که از این تعداد ۲۰ دانشجو از دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هستند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید