• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ادای احترام ائمه جمعه و مسئولین رفسنجان به مقام شهدا و امام جمعه فقید
دسته بندی: عمومی انتشار: پنجشنبه ۱۶/مرداد/۱۳۹۹

ادای احترام ائمه جمعه و مسئولین رفسنجان به مقام شهدا و امام جمعه فقید

ائمه جمعه رفسنجان به همراه مسئولین با حضور بر مزار حضرت آیت الله حاج شیخ محمد هاشمیان امام جمعه فقید شهر، ضمن ادای احترام به این عالم وارسته، به گلباران و عطرافشانی قبور شهدای گرانقدر پرداختند.


به گزارش #رفسنجان_زیبا؛ جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان پس از تجدید میثاق با آرمان های شهیدان والامقام در محل گلزار شهدا، به منظور پاسداشت یاد و خاطره مرحوم حاج شیخ محمد هاشمیان که به عنوان اولین امام جمعه پس از انقلاب به مدت ۳۲ سال مسئولیت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه شهر را به عهده داشت، در منزل آن مرحوم حضور یافته و با خانواده وی دیدار کردند.

حاج شیخ محمد هاشمیان از روحانیون مبارز انقلابی در رفسنجان بود؛ از جمله فعالیت های وی می توان به اقدامات ایشان در دوران تبعید امام(ره) اشاره کرد؛ با تبعید امام خمینی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، حاج شیخ محمد هاشمیان در اعتراض به این اقدام ۱۳ طومار خونی را به امضای مردم نوق رساند و به ۱۳ کشور جهان فرستاد که متن این طومارها از رادیوهای عراق و مصر قرائت شد.

هم چنین با خبر بسته شدن فرودگاه‌ها برای ممانعت از ورود خمینی به ایران، حاج شیخ محمد هاشمیان به همراه مردم رفسنجان در مسجد جامع این شهر متحصن شدند و در روز ۱۰ بهمن ۱۳۵۷ مجسمه شاه را تخریب کردند.

در پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمده است که بر اثر تلاش حاج شیخ محمد هاشمیان، شریعتمداری اعلامیه دفاع از مرجعیت امام خمینی(ره) را امضا کرد که منجر به جلوگیری از اعدام امام در زمان طاغوت گردید.

لازم به توضیح است هنگامی که امام به منزلی در قیطریه منتقل شد، حاج شیخ محمد هاشمیان به ملاقاتش رفت و در آنجا اجازه حسبیه و جواز شرعی در امور را از وی دریافت کرد و بعدها امام خمینی در نجف اجازه وکیل در توکیل سراسر ایران را به نام او صادر کرد که این اجازه منحصر به سه شخص در کل ایران بود که نشان از اعتماد عمیق حضرت امام خمینی(ره) به ایشان داشته است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید