• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ابتلای یک چهارم رفسنجانی ها به کرونا/ احتمال افزایش آمار در آستانه شب یلدا
دسته بندی: تازه های شهر عمومی انتشار: شنبه ۲۲/آذر/۱۳۹۹

ابتلای یک چهارم رفسنجانی ها به کرونا/ احتمال افزایش آمار در آستانه شب یلدا

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب «ع» گفت: فقط یک چهارم جمعیت رفسنجان به بیماری کرونا مبتلا شده اند و با برگزاری شب یلدا و دورهمی های خانوادگی احتمال افزایش آمار کرونا میرود.


به گزاش رفسنجان زیبا؛ دکتر موسوی با اشاره به احتمال تغییر وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز، گفت: در موج سوم بیماری کرونا شرایط بسیار سختی را سپری کردیم و هنوز در خطر بیماری هستیم و امکان دارد با زمستان سیاه روبرو شویم.
وی با اشاره به افزایش سه برابری آمار بستری های کرونایی در دو ماه اخیر نسبت به هفت ماه گذشته گفت: اگر مبتلایان در روز های ابتدایی بیماری به بیمارستان مراجعه کنند، بهبودی مؤثرتر است اما مراجعه دیرهنگام باعث می شود کل بدن درگیر و دارو تاثیر ندارد.
رئیس بیمارستان با اشاره به اینکه تقریبا بیشتر بخش های بیمارستان به بخش کرونا تبدیل شده اند، گفت: در حال حاضر بسیاری از بیماران سالمند نیز با دستگاه کمک اکسیژن نمیتوانند به زندگی ادامه دهند و حتی مبتلایان در سنین پایین تر نیز توان مقابله با کرونا ویروس را ندارند.
موسوی با تشکر از حمایت خیرین شهرستان رفسنجان در کمک به بیمارستان اظهار کرد: خیرین نیکوکار از زمان شیوع کرونا ضمن خرید دستگاه های مورد نیاز جامعه پزشکی در تأمین مایحتاج مورد نیاز نیز ما را حمایت کرده اند.
وی هم‌چنین از حمایت مجتمع مس سرچشمه در تجهیز سالن بحران و بخش Icu بیمارستان شهدای مس با امکانات استاندارد قدردانی کرد.
موسوی هم چنین از بستری نزدیک به ۷۰ مادر مبتلا به کرونا در رفسنجان خبر داد و افزود: تعدادی از این مادران مرخص شدند و تحت کنترل اند و ۱۷ مورد از آنان نوزاد خود را سالم به دنیا آوردند.
رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب«ع» با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵۰ نفر از کادر درمان و بهداشت شهرستان به کرونا مبتلا شده اند، گفت: بیماران کرونایی دچار آسیب های قلبی، کلیوی، گوارشی، ریوی و لختگی خون در بدن میشوند اما عوارضی از دارو و سیر درمان در مبتلایان وجود نخواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه به همت دانشگاه علوم‌پزشکی و با وجود محدودیت های مالی از نظر دارو هیچ مشکلی نداریم و برای دپو دارو برنامه ریزی های داریم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید