• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
آبگرفتگی معابر، میراث سال‌های گذشته/ تشریح برنامه شهرداری رفسنجان برای هدایت و مهار آب‌های سطحی
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۱/دی/۱۴۰۱

آبگرفتگی معابر، میراث سال‌های گذشته/ تشریح برنامه شهرداری رفسنجان برای هدایت و مهار آب‌های سطحی

شهردار رفسنجان: مشکلات کنونی آبگرفتگی معابر مربوط‌ به این‌ است که شهرداری در ۵۰‌ سال گذشته طرحی برای هدایت و مهار آب‌های سطحی نداشته است.


رفسنجان زیبا| مهندس کهنوجی با اشاره به اینکه پس از سیل اخیر، برای مهار و هدایت آب‌های سطحی مشاور گرفتیم، گفت: تمام اقدامات شهرداری در این رابطه با برنامه مشاور پیش می‌رود که زمان‌بر است.

وی با ذکر اقدامات شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر، با شکرگزاری از نزول رحمت الهی اظهار کرد: محلاتی که قبلا به شهر متصل نبودند و روستاهایی که به هم پیوستگی داشتند، شهر را از سالیان پیش به اینجا رسانده اند.

شهردار رفسنجان ادامه داد: در هر روستا به روش‌هایی آب‌های سطحی را هدایت می‌کردند و معمولاً این آب‌ها به سمت باغات کشاورزی هدایت می‌شده‌اند؛ با گسترش شهر، باغات تبدیل به منزل مسکونی گشت و ناخودآگاه شهر دچار آبگرفتگی شده و این مشکلات را ایجاد کرده است.

مهندس کهنوجی از اخذ مشاور برای مهار و هدایت آب‌های سطحی پس از سیل اخیر خبر داد و افزود: این اقدام جزو برنامه‌های بلندمدت شهرداری برای مهار آب‌های سطحی است،

وی با بیان اینکه مشاور برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد و شهرداری طبق آن اقدام می‌کند، افزود: مشکلات کنونی آبگرفتگی معابر مربوط‌ به این‌است که شهرداری در ۵۰‌ سال گذشته طرحی برای هدایت و مهار آب‌های سطحی نداشته است.

شهردار رفسنجان به اقدامات صورت‌گرفته قبل از بارندگی اشاره و عنوان کرد: لایروبی تمام جوی‌ها انجام شده است و گره‌ها را شناسایی کردیم و چند گره را قبل از بارندگی رفع کردیم از جمله خیابان هجرت به بعثت ساحلی که موثر بود،

وی افزود: در محله الله‌آباد و خیابان مصلی مشکل داشتیم که گره آن چند‌روز پیش باز شد؛ در میدان علی ابن ابیطالب(ع) که مشکلات زیادی داریم طرحی وجود دارد که پس از بارندگی و اتمام عملیات بهسازی میدان، اجرا می شود.

مهندس کهنوجی خاطرنشان کرد: طرح شیب معکوس در میدان اجرا شده و از طریق کانال، آب به داخل رودخانه هدایت می شود و گره این میدان که یکی از نقاط اصلی و پرتردد شهر به‌شمار می‌رود، باز می‌شود.

شهردار رفسنجان ادامه داد: در حال حاضر در میدان حضرت ابراهیم(ع) و خیابان انقلاب که بهسازی شده به‌هیچ عنوان آب نیست که این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های جدید شهرداری اساسی است اما به‌هر حال اجرای آن‌ها در نقاط مهم که تردد در آن‌ها بیشتر است، با‌ توجه به محدودیت‌های شهرداری و گره‌های ترافیکی، زمان‌بر خواهد بود.

وی با بیان این‌که تمام پرسنل معاونت خدمات شهری، سد معبر، آتش‌نشانی و سازمان عمران برای رفع آبگرفتگی معابر در سطح شهر در تلاش هستند، خاطرنشان کرد: اگر‌چه گستردگی شهر زیاد است، اما نیروهای شهرداری پا‌ی‌کار و در میدان حضور دارند و مشغول هستند تا مشکلات شهروندان را در این خصوص به‌حداقل برسانند.

مهندس کهنوجی با یادآوری این‌موضوع که در حال حاضر در ۱۲۷ نقطه شهر کار عمرانی انجام می‌شود، تصریح کرد: شهرداری رفسنجان تاکنون برای رفع آبگرفتگی و هدایت آب‌های سطحی نقشه‌راه نداشته است؛ اما در حال حاضر قدم‌به‌قدم این مسئله جلو می‌رود. اگر مردم صبوری کنند و گره‌ها را به شهرداری اعلام کنند، به مروز زمان گره‌ها را به‌صورت اساسی رفع می کنیم تا سال‌های آینده شاهد این‌گونه آبگرفتگی در معابر نباشیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید