• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان: کشف ۹۲ درصدی جرائم رایانه ای در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۱۲/مهر/۱۴۰۲

فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان: کشف ۹۲ درصدی جرائم رایانه ای در رفسنجان

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۲ درصد جرائم رایانه ای رخ داده منجر به کشف و شناسایی شده است.


رفسنجان زیبا| سرهنگ اکبر نجفی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: با اقدامات امنیتی و انتظامی، شاهد کاهش سرقت های مهم و مسلحانه در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی با بیان اینکه نرخ تصادفات منجر به فوت از فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ به میزان ۷۰ درصد کاهش یافته است، افزود: با تلاش همکارانم در مجموعه نیروی انتظامی در بخش دستگیری خرده فروشان موادمخدر و سارقین و معتادین موفقیت های قابل توجهی داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان از روند افزایشی وقوع جرائم رایانه ای طی این مدت در شهرستان خبر داد و گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۹۲ درصد جرائم رایانه ای رخ داده منجر به کشف و شناسایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز پلیس کنار مردم است و تعامل مردم با پلیس گسترش یافته است، گفت: زمانی می توانیم موفق باشیم که مشارکت و همکاری مردم را با مجموعه انتظامی داشته باشیم.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد سرقت های رخ داده بواسطه ناآگاهی مردم و عدم رعایت نکات ایمنی و حفاظتی است، خواستار توجه و دقت بیشتر شهروندان شد و گفت: بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی قربانی جرم می شوند.

وی هم چنین به تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی در شهرستان اشاره و تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با شعار «شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار» با رویکرد اجتماعی محور برگزار می شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان از گلباران قبور شهدا به عنوان برنامه آغازین هفته نیروی انتظامی نام برد و گفت: محفل انس با قرآن کریم با حضور کارکنان انتظامی در اولین روز هفته نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان نیروی انتظامی در روز جمعه حضوری پررنگ در میعادگاه های نماز جمعه خواهند داشت، اظهار کرد: دیدار و تکریم خانواده شهدا، برپایی جلساتی آموزشی در مدارس و مساجد با حضور کارشناسان از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی در رفسنجان است.

سرهنگ نجفی از دیدار چهره به چهره با کارکنان در این هفته خبر داد و افزود: برپایی نمایشگاه، تجلیل از تلاش های برجسته کارکنان، سربازان و بازنشستگان از دیگر برنامه های هفته نیروی انتظامی است.

وی در ادامه به اجرای مسابقات ورزشی و کارگاه های آموزشی اجرای طرح اخوت با نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: الحمدالله هم افزایی خوبی میان نیروی انتظامی، سپاه و توپخانه برقرار است که نمونه بارز آن را در ایام اربعین شاهد بودیم.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید