با ظهور و تأسیس مدارس غیر دولتی و نیروهای شاغل در این مدارس بار زیادی در مقوله تعلیم و تربیت از روی دوش دولت برداشته شده است؛ نیروهایی تحصیلکرده با وجدان کاری بالا که عاشقانه برای آموزش و پرورش دانش آموزان این کشور با حداقل ها تلاش می کنند.
رفسنجان زیبا|حتما فریاد اعتراض جمع کثیری از معلمان مدارس غیردولتی مقابل فرمانداری رفسنجان را شنیده اید؛ اعتراضی که با میانجی گری فرماندار و با بیان مشکلات و دغدغه های نماینده آموزگاران نتیجه ای در پی نداشت؛ تا جایی که پای آن را به اعتراض مقابل مجلس شورای اسلامی کشاند.
سید محسن حسین در یادداشتی با تکریم جایگاه معلمان نوشت: معلم و معلمی از گذشته تا امروز دارای جایگاه خاصی در بین بزرگان همچنین مردم بوده است؛ در وصف این بزرگی به سخنی گهربار از حضرت علی علیه السلام اشاره می کنم که فرمودند: “هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خود کرده است”.
با ظهور و تأسیس مدارس غیر دولتی و نیروهای شاغل در این مدارس بار زیادی در مقوله تعلیم و تربیت از روی دوش دولت برداشته شده است؛ نیروهایی تحصیلکرده با وجدان کاری بالا که عاشقانه برای آموزش و پرورش دانش آموزان این کشور با حداقل ها تلاش می کنند.
در این میان ظلم و ناعدالتی که در حق نیروهای شاغل در این مدارس می شود بسیار قابل تامل است؛ نیروهایی که فقط ۹ ماه در سال و هر سه ماه یک بار حقوق دریافت می کنند، مبلغی که سقف آن به حقوق مصوب اداره کار نیز نمی رسد!!
افرادی که از بیمه، عیدی، پاداش، سنوات و مزایای دیگری برخوردار نیستند و امنیت شغلی نیز در میان آن ها دیده نمی شود؛ علاوه بر این آموزش و پرورش نیز با قاطعیت اعلام کرده که هیچگونه تعهدی در قبال استخدام نیروهای مدارس غیر دولتی ندارد!!!
در حالی که این نیروها موظف به اجرای کامل بخشنامه ها و دستورالعمل های آموزش پرورش هستند اما به آن ها تعهدی برای استخدام نمی دهند؛ ضمن اینکه با توسل به روش های عجیب و غریب و در کمال بی عدالتی عده ای را به عنوان سربازمعلم بدون آزمون به کارگیری می کنند؛ اقدامی که با قطع همکاری افراد پس از اتمام دوره سربازی به سرانجام نمی رسد.
حتی شنیده شده است که برخی افراد را بدون هیچ شرطی و با گواه به اینکه تنها تحت لوای یک شرکت بوده اند و فقط یک سال از دولت حقوق دریافت کرده اند، استخدام کرده اند؛ گویی نیروهای غیر دولتی هووی آموزش و پرورش به حساب می آیند.
سازوکار استخدام معلمان حق التدریس در آموزش و پرورش تعریف شود
حجت الاسلام دکتر حسین جلالی نیز صبح امروز با حضور در تجمع معلمان مدارس غیرانتفاعی استان کرمان که با حضور معلمانی از رفسنجان و انار همراه بود، از مطالبه و پیگیری خواسته آنان سخن گفت و عنوان کرد: آموزش و پرورش نیاز به ۲۰ هزار معلم دارد که باید سازوکاری تعریف شود این معلمان به خدمت گرفته شوند، سوابق برخی از این معلمان بالای ۱۵ سال است و با توجه به اینکه معمولا مدارس غیرانتفاعی افراد باسواد و خبره را گزینش می کنند، این یک فرصت است و باید از این ظرفیت ها در آموزش و پرورش استفاده شود.
نماینده رفسنجان و انار ضمن درخواست از مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های رفسنجان و انار برای تعریف سازو کار بکارگیری نیروهای غیردولتی، یادآور شد: اگرچه وزیرآموزش و پرورش موضوع اعتبارات و ردیف بودجه و منابع و…را مطرح می کند، اما بایداین کار دنبال شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به معلمان قول دادم کمیسیون آموزش و تحقیقات را برای رسیدگی به درخواست آنها فعال می کنم، بلافاصله با دکتر زاهدی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صحبت کردم و خواستار کمک به حق التدریس های غیرانتفاعی شدم که قرار شد در این کمیسیون موضوع در دستور کار قرار گیرد.
استخدام معلمان غیرانتفاعی
استخدام معلمان غیرانتفاعی
حمایت از استخدامغیرانتفاعی ها
استخدام معلمین مدارس غیرانتفاعی چون سالهای بسیاری بارمالی دولت را به دوش کشیده اند ونتایه عالی در استعدادهای درخشان وقبولی کنکور داشته اند
استخدام معلمین مدارس غیرانتفاعی چون سالهای بسیاری بارمالی دولت را به دوش کشیده اند ونتایج عالی استعدادهای درخشان وقبولی کنکور داشته اند با بیمع ۸ماه که هرسال هم زیادتر میشه وحقوق ناچیز اسثتمار این کروه می باشد که باید مانند دیگر گروه ها دربدنه اموزش وپرورش استخدام شوند
استخدام بدون ازمون وهرشرطی چون این نیروه ها ازمون خودرا سالیان سال است که پس داده اند حداقل نیروه های باسابقه را استخدام کنند ویک دوره تکمیلی برای انها قراربدهند وحتی ما خاضریم هزینه ان را خودم بپردازیم ولی عاقبت خوبی داشته باشد.
استخدام بدون ازمون وهرشرطی چون این نیروه ها ازمون خودرا سالیان سال است که پس داده اند حداقل نیروه های باسابقه را استخدام کنند ویک دوره تکمیلی برای انها قراربدهند وحتی ما خاضریم هزینه ان را خودم بپردازیم ولی عاقبت خوبی داشته باشد.