• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
میزبانی کارآفرینان رفسنجانی از خبرنگاران در پنجمین تور صنعت و رسانه
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: یکشنبه ۱۲/شهریور/۱۴۰۲

میزبانی کارآفرینان رفسنجانی از خبرنگاران در پنجمین تور صنعت و رسانه

پنجمین تور صنعت و رسانه به همت انجمن توسعه فرهنگ کارآفرینی با حضور مدیرعامل انجمن و جمعی از خبرنگاران رفسنجانی برگزار شد.


رفسنجان زیبا| در این ویژه برنامه که با همکاری خانه مطبوعات و با حمایت شرکت راهوار مس و شرکت خدماتی شهرک صنعتی برپا شد، اصحاب رسانه با حضور در کارگاه ها و مراکز تولیدی شهرستان از نزدیک با روند فعالیت مجموعه های مربوطه آشنا شدند.

وقتی سفارش های شهرداری در کارگاه ۵۰۰ متری کارآفرین رفسنجانی تولید می شود

کارگاه فلزات میرزاحسینی اولین مجموعه ای بود که میزبان خبرنگاران در تور صنعت و رسانه شد؛ این کارگاه در فضایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع برای ۱ تا ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

کارگاه فلزات در محله رستم آباد رفسنجان واقع شده و با مدیریت محمد میرزاحسینی ۵۲ ساله به تولید انواع سازه های آهنی شامل المان های فلزی، نیمکت، تیر چراغ برق، سازه پل و … می پردازد.

میرزاحسینی در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه در رفسنجان کار و پول زیاد است و باید به دنبال آن رفت، می گوید: از کلاس اول در این مجموعه که الان کارگاه است، شاگردی می کردم.

وی با اشاره به اینکه تمامی سازه های موردسفارش شهرداری رفسنجان در این کارگاه تولید می شود، از ساخت چراغ های راهنمایی در این کارگاه برای اولین بار در کشور خبر می دهد.

 

 

ضرورت توجه مسئولین برای شیرین کردن کام کارخانه تولیدی رفسنجانی

کارخانه قندانه رفسنجان دومین مقصد خبرنگاران در پنجمین تور صنعت و رسانه بود که ۱۳ سال سابقه دارد و با تولید انواع قند حبه ای و نبات در فضایی به متراژ ۱۶ هزار مترمربع شهرک صنعتی واقع شده است.

این مجموعه از سال ۱۳۸۵ راه اندازی شده و در حال حاضر برای ۳۵ تا ۳۷ نفر اشتغالزایی کرده است که در صورت حمایت و افزایش سهیمه شکر دولتی، می تواند این تعداد را به ۶۰ تا ۷۰ نفر برساند.

مدیرعامل کارخانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار نبات رفسنجان در اختیار مجموعه قندانه است، می گوید: با فروشگاه های زنجیره ای همکاری می کنیم و ۱۶ نماینده در سراسر کشور داریم.

امید عرب از پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید محصولات سلامت محور شامل حبه های قند میوه ای بدون شکر خبر می دهد که به صورت کاملاً رژیمی و بدون شکر عرضه می شوند.

وی با تأکید بر اینکه سبد کارخانه قندانه از محصولات سلامت محور کامل است، اظهار می کند: هیچ شرکت تولیدی در ایران تنوع مجموعه ما را ندارد و به جرأت می توان گفت برند قندانه کامل است.

مدیرکارخانه با بیان اینکه مجوز ماهیانه قندانه ۱۵۰ تن است، می گوید: از ابتدای سال تاکنون ۸ تن شکر دولتی به کارخانه تخصیص یافته است و مجبوریم مازاد آن را به صورت آزاد خریداری کنیم.

مدیر کارخانه قندانه که تاکنون موفق به کسب عنوان تولیدکننده برتر استان شده است و ۸۰ درصد رشد فروش داشته است با اشاره به اینکه مجموعه در صورت تأمین شکر روزانه به میزان ۸ تا ۱۰ تن توان تولید ۸ و نیم تن محصول را دارد، از عدم تخصیص مجوز صادرات به این مجموعه گلایه می کند و خواستار حمایت در دریافت تسهیلات است.

 

در حال بروزرسانی …

 


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید