• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
ضرورت ساماندهی برنامه های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: سه شنبه ۲۰/تیر/۱۴۰۲

ضرورت ساماندهی برنامه های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: هیئت های مذهبی، تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و دیگر تشکل‌های مذهبی برای اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر، پیشبرد اهداف نهضت حسینی (ع) را سرلوحه قرار دهند.


رفسنجان زیبا| حسین رضایی در جلسه شئونات فرهنگی که با حضور معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری و اعضای جلسه برگزار شد، اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، شیعیان نقاط مختلف جهان در صدد برپایی مراسم سوگواری امام حسین(ع) بر می آیند و حضور در این مراسم اولویت اصلی اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) نقشی بسیار مهمی بر فرهنگ شیعه دارد، ادامه داد: نباید در برنامه‌ها برخی از انحرافات و عدول از اهداف راستین نهضت حسینی(ع) اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به وجود ۲۰۰ هیئت مذهبی دارای مجوز در رفسنجان، گقت: مجالس عزای امام حسین(ع) سبب ماندگاری پیام نهضت مقدس عاشورا شده و بسیاری از انقلاب‌ها به خصوص انقلاب اسلامی ایران بر اساس این نهضت شکل گرفته و به پیروزی رسیده است.

رضایی با تأکید براینکه نباید برگزاری آئین‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها آلودگی صوتی به بار آورد و موجب نارضایتی مردم شود و عنوان کرد: آئین‌های علم گردانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هرآنچه که با برنامه های محرم و صفر ارتباط دارد باید ساماندهی شوند.

فرماندار ویژه رفسنجان با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی اعم از شهرداری و نیروی انتظامی که همیشه در تمامی برنامه‌ها پای کار هستند، گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه در ماه‎های محرم و صفر امسال نیز برقراری امنیت و تنظیف معابر را در اجرای برنامه‌های اقامه عزای حسینی(ع) به عهده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: گردهمایی پیرغلامان استان کرمان هفته آینده در شهرستان سیرجان برگزار و از پیرغلامان شهرستان رفسنجان نیز تجلیل می‌شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید