• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
صنایع پایین دستی مس رونق می گیرد
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۶/اردیبهشت/۱۴۰۳

صنایع پایین دستی مس رونق می گیرد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران: قصد داریم کارگاه های کوچکی که عمدتا مردم آنجا را اداره می کنند، راه اندازی کنیم تا از طریق صنایع پایین دستی و زنجیره مس بتوانیم ارزش افزوده بیشتری برای منطقه و کشور ایجاد کنیم.


رفسنجان زیبا| حسین مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از ساخت مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی مس در کرمان خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه در منطقه بسیار خوب شهر کرمان ایجاد و مباحث نوآورانه و دانش بنیان مس در آن عرضه و شناسانده می شود.

وی افزود: قصد داریم کارگاه های کوچکی که عمدتا مردم آنجا را اداره می کنند، راه اندازی کنیم تا از طریق صنایع پایین دستی و زنجیره مس بتوانیم ارزش افزوده بیشتری برای منطقه و کشور ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تلاش می کنیم بافت سنتی، قدیمی و میراثی منطقه حفظ شود و جنبه های نوآورانه و فناورانه در طراحی و ساخت آن بنا لحاظ شود و مجتمع کارگاهی ایجاد شود که جوانان و دانش بنیان ها آنجا مشغول شوند.

وی ادامه داد: انچه تاکنون در کشور تاکنون اتفاق افتاده است، در حوزه اکتشافات معدنی، تولید کنسانتره، کاتد مس و مفتول مس است؛ در زنجیره پایین دستی کاتد و مفتول که می تواند ارزش افزوده زیادی برای کشور ایجاد کند، کمترین کار شده است.

مدرس خیابانی بیان کرد: هدف همایش کرمان آیدکس این است که فرصت های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی مس را معرفی و بتواند دانش و نوآوری در مس هم داشته باشد. ضمن اینکه در حوزه معدن، کنسانتره و کاتد سرمایه گذاری در بالادست با سرعت ادامه پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع پایین دستی به دست مردم است و بخش تعاونی، مردم و بخش خصوصی باید متکفل باشند و نگذارند مس به صورت خام مصرف یا صادر شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید