• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
صادرات پسته چگونه رونق می گیرد؟
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۲۴/مرداد/۱۴۰۳

صادرات پسته چگونه رونق می گیرد؟

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان شرایط رونق بازار و صادرات پسته را تشریح کرد.


رفسنجان زیبا |مجید حجت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما سه ماه بعد از برداشت محصول، سه ماه زمان داریم تا نصف پسته انبار را از ایران خارج کنیم؛ اگر در این سه ماه توانستیم نصف پسته را صادر کنیم، بازار را می‌توانیم کنترل کنیم در غیر این صورت پسته روی دست مردم خواهد ماند.

وی بیان کرد: بهترین کار تقسیم موجودی پسته برداشت شده در سه بخش برای بازار بوده است تا بتوانیم ریسک را کم کنیم و بازار مدیریت شود یعنی بخش اول پس از برداشت و بخش دوم شب عید و بخش سوم بعد از سال ارائه شود.

رئیس دفتر اتاق بازرگانی رفسنجان گفت: بازار پسته امسال میتواند رونق خوبی داشته باشد؛ اما به شرط اینکه مسئولان بانک مرکزی و دولت موانع صادراتی را از مسیر تجار بردارند.

وی در واکنش به اتفاقات اخیر از جمله انتقال دیتابیس مجتمع مس سرچشمه به تهران، آن را موجب دلسردی و بی‌انگیزگی کارکنان دانست و افزود: انتقال مدیریت مرکز شهید ستاری از رفسنجان نیز موجب تصمیم‌گیری مدیران غیر بومی رفسنجان در این مرکز شده است و عملاً اختیارات این مرکز و صندوق cvc از شهرستان خارج می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی رفسنجان در ادامه از تصمیمات خارق‌العاده ایجاد صنایع پایین دستی مس در لامرد فارس، ایجاد مجتمع تغلیظ و ذوب در چابهار و اجرا نکردن مصوبه هیأت مدیره در خصوص تصفیه خانه انتقاد و از مسئولین درخواست پیگیری کرد و گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند اما متأسفانه پنج ماه از سال گذشت و هیچ مسئولی این اصل مهم را رعایت نکرده است.

وی هم چنین از پیگیری برای راه اندازی ایرلاین منطقه‌ای رفسنجان ایر خبر داد و با اشاره به نمایشگاه آیدکس کرمان و ارتباط با شرکت‌های خارجی و داخلی، گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته و مصمم هستیم با همراهی و همدلی نماینده رفسنجان و انار در مجلس، مجموعه مدیریت شهری و با مشارکت شهرداری و مس، تا پایان دوره جدید انتخابات اتاق این اتفاق خوب برای شهرستان به یادگار بماند.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید