رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توسعه سامانه ۱۹۷ به منظور افزایش سطح ارتباطات مردم با خادمان نظم و امنیت گفت: این سامانه زمینه ای را فراهم می کند تا مردم پلیس ما باشند.
به گزارش رفسنجان زیبا؛ سرهنگ اسماعیل کشتکار گفت: مرکز نظارت همگانی پلیس با هدف ایجاد بستر مناسب برای ارتباط نزدیک عموم شهروندان با پلیس و مشارکت مردم در حوزه نظارت بر عملکرد خادمان نظم و امنیت فعالیت و زمینه ای را فراهم می کند تا کارکنان پلیس بیش از پیش مورد اعتماد مردم قرار گیرند.
وی افزود: شهروندان عزیز از طریق ارتباط با سامانه ۱۹۷ که به صورت شبانه روزی فعالیت دارد می توانند عملکرد ماموران انتظامی و رده های پلیسی مختلف را با نگاه شهروندی ارزیابی و نقطه نظرات، تقدیرها، پیشنهادها، انتقادها و حتی شکایات خود از نحوه عمل ماموران را به مسئولان انتظامی منعکس کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرند که این ارتباط دوسویه در نهایت منتج به افزایش میزان اعتماد و رضایتمندی مردم از پلیس خواهد شد.
سرهنگ کشتکار اضافه کرد: به منظور توسعه این سامانه ،با تدابیر فرمانده انتظامی استان کار خوبی در استان کرمان انجام شده و آن عملیاتی شدن گشت فوریت های۱۹۷ است که در این طرح ماموران بازرسی نیز در صورت لزوم و بنا به نیاز در کنار ماموران عمل کننده در صحنه حضور می یابند و به طور میدانی بر نحوه عملکرد ماموران نظارت می کنند تا هم خدمات بهتری به مردم ارائه شود و هم رضایتمندی امدادخواهان افزایش یابد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات حضوری و مستمر مسئولان انتظامی با مردم در سطح رده های انتظامی مرکز و سراسر استان تصریح کرد: فرمانده انتظامی استان در تمامی جلسات ارتباط مردمی مرکز استان حضور داشته و از زمان شیوع کرونا نیز که جلسات ۱۹۷ بیشتر به صورت تلفنی برگزار می شوند، پاسخگوی مطالبات شهروندان بوده اند و دستورات لازم جهت رفع مشکلات مرتبط با حوزه کاری پلیس را به رده های مختلف ابلاغ کرده اند.
سرهنگ کشتکار همچنین با اشاره با گستردگی حوزه جغرافیایی استان کرمان و وجود مشکلاتی برای تردد و حضور اهالی مناطق دوردست در جلسات ارتباط مستقیم با پلیس گفت: در راستای ایجاد تسهیلاتی برای مردم مناطق مختلف، هم اکنون امکان ارتباط شهروندان با مسئولان انتظامی مرکز استان و شهرستان ها از طریق ویدئو کنفرانس فراهم است و نکته دیگر بازخوردگیری تماس ها و انعکاس نتیجه درخواست های مردمی به تماس گیرندگان است تا شهروندان به نحو شایسته از نتیجه پیگیری های انجام شده نیز مطلع شوند.
رئیس بازرسی پلیس استان در پایان یادآور شد: طی ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۸ هزار و۲۳۰ مورد تماس مردمی با سامانه۱۹۷ برقرار و ۹ جلسه با حضور فرمانده انتظامی استان در مرکز و ۹۶ جلسه نیز با حضور فرماندهان انتظامی شهرستان ها تشکیل و به مطالبات مراجعان و تماس گیرندگان رسیدگی شده است.
وی از شهروندان عزیز خواست: موضوعات خاص مرتبط با عملکرد ماموران انتظامی را به این سامانه منعکس کنند تا ان شاء الله با رفع معایب و نواقص احتمالی، تعامل و اعتماد بین پلیس و مردم افزایش یابد ،ضمن اینکه شهروندان می توانند از این بستر برای تشویق کارکنان به سبب انجام اقدامات شاخص نیز استفاده کنند.