• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
تا انتخابات ۱۴ | آخرین خبرها از ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: چهارشنبه ۳۰/خرداد/۱۴۰۳

تا انتخابات ۱۴ | آخرین خبرها از ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در رفسنجان

کمتر از ۱۰ روز تا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری زمان باقیست و تاکنون فعالیت کم و بیش ستادهای انتخاباتی مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در رفسنجان آغاز شده است.


رفسنجان زیبا | شهرستان رفسنجان یکی از مراکز مهم و اثرگذار در انتخابات است که همواره میزان مشارکت شهروندان و تعداد آرای آن سهم قابل توجهی در آمارهای استانی داشته است. با بررسی اجمالی فعالیت ستاد انتخابات نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در رفسنجان، به نظر می رسد تنها نیمی از نامزدها در رفسنجان پایگاه دارند و به فعالیت انتخاباتی مشغولند.

بررسی های میدانی خبرنگار رفسنجان زیبا نشان می دهد آقایان مصطفی پورمحمدی، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی تاکنون فعالیت چشمگیری نداشته اند و هیچ ستاد و مرکزی هم برای آن ها در شهرستان تشکیل نشده است. این درحالی است که رؤسای ستادهای استانی این نامزدها طی روزهای گذشته منصوب و معرفی شده اند.

از اردوگاه اصلاح طلبان خبر رسیده است که ریش سفیدان اصلاح طلب رفسنجانی اواخر هفته گذشته در مجتمع غیردولتی رشد (ستاد مسعود پزشکیان) گرد هم آمدند و علی رمضانی‌نسب مؤسس مجتمع غیردولتی رشد و دبیر استانی مجمع نیروهای خط امام به اتفاق آرا به عنوان رئیس ستاد دکتر پزشکیان در رفسنجان تعیین شد. از دیگر اعضای اصلی ستاد پزشکیان در رفسنجان می توان به حضور احمد خراسانی (وکیل) و محمدعلی دهقان (رئیس اسبق دانشگاه ولیعصر(عج)) اشاره کرد.

سعید جلیلی کاندیدای اصولگرای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز همچنان زیرپوستی در شهر فعالیت می کند و ستاد انتخاباتی وی طی روزهای گذشته تنها به معرفی مصطفی هادوی نژاد از اساتید دانشگاهی به عنوان رئیس ستاد پرداخته است و بیشترین میزان حضور و مشارکت هواداران وی در فضای مجازی بوده است و تاکنون در فضای شهری بروز و ظهوری نداشته است. ضمن اینکه شب گذشته ویژه برنامه «انتخابات ریاست جمهوری؛ حماسه حضور» با سحنرانی حجت الاسلام جلالی نماینده پیشین رفسنجان و انار در مجلس پیرامون حمایت از وی برگزار شد.

ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف دیگر نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز پس از برپایی نشست هم اندیشی با حضور سردار چناریان عضو شورای شهر کرمان و رئیس ستاد استانی قالیباف، در میدان شهید سلیمانی (شهدا) آغاز به کار کرد. ستاد مرکزی قالیباف در رفسنجان به صورت شورایی مدیریت می شود که متشکل از مجتبی رمضانی (مداح)، سیدحسین رحیمی (رئیس شورای شهر رفسنجان) و مجتبی نصراللهی نسب است. قالیباف اولین نامزد ریاست جمهوری در این دوره است که به کرمان سفر می کند و امروز چهارشنبه سی ام خرداد با مردم در سالن تلاش شهر کرمان دیدار خواهد کرد.

در ادامه به معرفی مختصری از سوابق و کارنامه نامزدهای پربحث شهرستان رفسنجان پرداخته ایم:

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان پزشک و سیاستمدار ایرانی است که هفتم مهر ۱۳۳۳ در مهاباد استان آذربایجان غربی متولد شد. از سال ۱۳۸۷ به عنوان نماینده شهر تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی فعالیت کرد و در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بود و در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

مسعود پزشکیان دارای مدرک فوق تخصص جراحی قلب و نماینده جبهه اصلاحات ایران است و در دولت دوم سید محمد خاتمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ شرکت کرد، اما انصراف داد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. وی در دوران جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و همزمان به صورت رزمنده و پزشک فعالیت می‌کرد.

سعید جلیلی

سعید جلیلی سیاستمدار اصول‌گرا و دیپلمات ایرانی است که پانزدهم شهریور ۱۳۴۴ در مشهد متولد شد. وی عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندهٔ رهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی از تیر سال ۱۳۸۷ است. جلیلی در زمان جنگ هشت‌سالهٔ ایران و عراق از دبیرستان تا دوران دانشجویی به عنوان بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت.

جلیلی تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکتری معارف اسلامی علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق گذرانده و در سال ۱۳۷۸ در انتخابات مجلس ششم از حوزه انتخابیه مشهد و کلات و بار دیگر در سال ۱۳۸۲ باز هم از حوزه انتخابیه مشهد برای مجلس هفتم کاندیدا بود ولی نتوانست رأی لازم برای حضور در مجلس را کسب کند. جلیلی در جنگِ ایران و عراق رزمنده بود و در عملیات کربلای ۵ پای راست خود را از دست داد.

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف نظامی و سیاستمدار ایرانی است که یکم شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه استان خراسان رضوی به دنیا آمد. او نماینده دوره‌های یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بوده و از خرداد سال ۱۳۹۹ ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی است. دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده است.

قالیباف به مدت سه دوره در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ شهردار تهران بود و پیش از آن نیز در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است. او نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۴ و ۱۳۹۲ بود که به‌ترتیب چهارم و دوم شد. با با آغاز جنگ ایران و عراق به جبهه‌های جنوب عزیمت کرد و اوایل جنگ به عضویت سپاه درآمد. در جبهه‌های جنگ اغلب مسئولیت اطلاعات عملیات جنگ را به عهده داشت.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید