• سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید»
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
  • تازه ترین اخبار رفسنجان زیبا را در شبکه های اجتماعی به نشانی rafsanjanziba@ بخوانید
  • رفسنجان زیبا؛ مجله خبری شهر رفسنجان
x
آخرین وضعیت جاده نوق از زبان مسئولان رفسنجان
دسته بندی: تازه های شهر عمومی فرهنگی و اجتماعی انتشار: دوشنبه ۱۸/تیر/۱۴۰۳

آخرین وضعیت جاده نوق از زبان مسئولان رفسنجان

فرماندار رفسنجان و معاون امور عمرانی فرمانداری، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان و سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان به صورت سرزده از اجرای عملیات شانه سازی جاده نوق بازدید کردند.


رفسنجان زیبا| در این بازدید حسین رضایی فرماندار رفسنجان اظهار کرد: محور رفسنجان به نوق یکی از مهمترین جاده های شهرستان به طول بیش از ۹۰ کیلومتر است که بخش عظیمی از آن دوبانده شده است.

وی افزود: ۲۴ کیلومتر از این جاده از ابتدای رفسنجان تا کمال آباد نوق دوبانده نیست و از چند سال پیش این مسافت در حال دوبانده شدن بود که به دلیل عدم تحقق مطالبات شرکت مجری، متوقف شد.

فرمانداره ویژه شهرستان رفسنجان تصریح کرد: امیدواریم با پرداخت ۵۰ درصد از مطالبات شرکت، طی ماه های آینده ۱۸ کیلومتر از این جاده دوبانده شود.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با کمک امکانات و ماشین آلات سنگین از سوی اداره راهداری، بخشداری ها، شهرداری ها و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان شانه سازی مسیر ۶۰ کیلومتری نوق تا انار انجام خواهد شد تا جاده امنیت لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای دوبانده شدن ۲۴ کیلومتر در محور نوق هم نیاز به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

عباس طالقانی نژاد سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان هم بیان کرد: در مرحله اول کار شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۲ کیلومتر از شهر صفائیه تا بهرمان در دست انجام است.

وی افزود: در این زمینه همکاری بخشداری های نوق و صفائیه، مجتمع مس سرچشمه، شهرداری ها وغیره را داریم به طوری که تعدادی دستگاه بولدوزر، لودر، گریدر و کامیون در این امر توسط نهادهای مذکور گمارده شد.

محور نوق از دیرباز جاده ای برای تردد مسافرین و حمل و نقل بار به ویژه جابجایی عمده محصول پسته شهرستان از محل باغ های نوق به سمت شهر رفسنجان بوده و اکنون بر اساس مشاهدات عینی و نیز به گفته برخی مسئولان، ترافیک این جاده افزایش یافته به طوری که این آمار سالانه ۳۰ درصد افزایش ترافیک در این جاده ها را نشان می دهد و باید برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده ها تدابیر لازم اندیشیده شود.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید